شناسهٔ خبر: 62935 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاهدی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغیه‌ای مبنی بر لغو مجوز دانشگاه ایرانیان ندارد/ ابلاغ مصوبه اصلی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا ابلاغیه‌ای مبنی بر لغو مجوز دانشگاه ایرانیان ندارد، گفت: مصوبه اصلی ابلاغ می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدمهدی زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  پیرامون اقدامات این شورا در خصوص لغو مجوز دانشگاه ایرانیان گفت:‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین مصوبه‌ای نداشته بلکه اصلاح ابلاغیه‌ای درباره این زمینه‌ صورت گرفته است.

وی افزود: مصوبه‌ای که در گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته این بوده است که اجازه داده می‌شود دانشگاه ایرانیان شعبه‌ای در تهران داشته باشد و ابلاغ این بوده که اجازه داده می‌شود یک دانشگاهی در تهران زده شود که ابلاغ آن اشتباه بوده است.

زاهدی تأکید کرد: بر همین اساس قرار بر این شد که ابلاغ اشتباه تصحیح شود و اصلاح ابلاغ مصوبه صورت گیرد. ضمن اینکه خود دانشگاه ایران با دو مشکل روبرو است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولین اشکال دانشگاه ایرانیان این است که بعضی از اعضای هیأت مؤسس آن در چند سال گذشته استعفاء داده‌اند و اگر این دانشگاه می‌خواهد به کار خود ادامه دهد باید هیأت مؤسس خود را ترمیم کند.

وی افزود: مشکل دیگر این دانشگاه اساسنامه آن است. بدین معنی که اساسنامه‌ای که برای دانشگاه ایرانیان در نظر گرفته بودند در تیپ دانشگاه غیرانتفاعی نیست که باید آن هم اصلاح شود.

زاهدی در پایان تصریح کرد: در سال ۸۹ وزارت علوم به دانشگاه ایرانیان مجوز فعالیت داد، بعدها آنان مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتند مبنی بر اینکه این دانشگاه شعبه‌ای در تهران داشته باشد، این مصوبه به صورت اشتباه اینطور به وزارت علوم ابلاغ شد که دانشگاهی در تهران تحت این عنوان ایجاد شود و حال قرار شده مصوبه اصلی مبنی بر ایجاد شعبه دانشگاه ایرانیان در تهران ابلاغ شود.

نظر شما