شناسهٔ خبر: 62798 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی:

وزارت بهداشت مقصر استفاده روغن پالم به جای کره در شیر است

شیر مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی در واکنش به استفاده از روغن پالم در شیر گفت: کره حیوانی به اندازه کافی در کشور وجود دارد نیازی به اضافه کردن روغن پالم در صنایع لبنی نیست.

به گزارش نماینده، محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر عدم استفاده از لبنیات پرچرب گفت:اگر تخلفی صورت گرفته چرا شفاف سازی نمی‌شود. چرا افرادی که در صنعت فعالیت و زحمت می کشند در کنار متخلفین محکوم شوند.

 وی با تاکید بر اینکه اگر تخلفی صورت گرفته است وزارت بهداشت مقصر است اظهار کرد: دستگاه نظارتی کنترل کیفی محصولات مواد غذایی زیر نظر وزارت بهداشت و درمان است و این دستگاه نظارتی در صورت مشاهده تخلف می‌تواند بدون معطلی آن کارخانه تولیدی را پلمپ کرده و مانع از فعالیت آن شود.

 مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه ایران افزود: در حال حاضر تمدید پروانه فعالیت و باطل کردن از فیلتر وزارت بهداشت است چرا اذهان عمومی را تشویش می‌کنند اگر کارخانه ای خطا کرده شفاف سازی کنند.

 اسماعیلی با بیان اینکه درصد چربی شیر خام تولیدی توسط دامداران حدود ۳.۲ است و ما به اندازه کافی چربی حیوانی داریم و نیازی به افزودن روغن پالم نیست تصریح کرد: در حال حاضر میزان خامه در کارخانه های تولیدی صنایع لبنی بسیار زیاد است و نیازی به این روغن نداریم.

وی تاکید کرد: اگر روغنی وارد شده است از کشورهای دیگر است چرا گمرک این مسئله را کنترل نکرده است؟ این روغن یک نوع روغن خوراکی برای مصارف آشپزخانه‌ است ولی هیچ کارخانه صنایع لبنی مجاز به استفاده از این روغن و روغن‌های آفتابگردان، ذرت و ... به جای استفاده از روغن حیوانی نیست و تا به حال ما کارخانه ای را ندیده ایم که از این روغن برای چربی استفاده کند.

 اسماعیلی افزود: ما به اندازه کافی کره حیوانی مطلوب در کشور داریم اما هر چقدر اطلاع می‌دهیم که نیاز به واردات کره نداریم توجهی نمی‌شود و متاسفانه شاهد واردات کره از کشورهای دیگر به صورت باند و قاچاق هستیم. هیچ کارخانه لبنی در سطح کشور پیدا نمی‌شود که پروانه ساخت و تولید شیر پرچرب با روغن گیاهی را داشته باشد و اگر کارخانه ای به این صورت وجود دارد به صورت معرفی کنند تا با آن برخورد کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فرآورده های لبنی پاستوریزه ایران تاکید کرد:  در زمینه تولید تولید شیر و ماست تا به حال ندیده ام که کارخانه ای مجوز تولید با روغن گیاهی راداشته باشد اما شاید در زمینه تولید پنیر چنین چیزی وجود داشته باشد.

نظر شما