شناسهٔ خبر: 62590 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد

نظارت ۳ عضو شورا بر روزنامه همشهری با شعار"دانستن حق مردم است" مغایرت دارد

تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران گفت: نظارت سه عضو شورا بر عملکرد روزنامه همشهری با شعار برخی‌ها که می‌گویند دانستن حق مردم است مغایرت دارد.

به گزارش نماینده رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره طرح نظارت سه عضو شورا بر عملکرد روزنامه همشهری، اظهار داشت: این طرح ابتدا به‌صورت دوفوریت مطرح شد اما با بیان نظرات اعضای شورا به یک‌فوریت تبدیل شد و به تصویب رسید تا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق نظر مخالفان اگر تحقق طرح مذکور به‌معنای ممیزی است قطعاً کار پسندیده‌ای نیست ضمن اینکه چنین کاری به هیچ عنوان به‌عهده شورای شهر نیست البته طراحان موضوع اعلام کردند قصدشان نظارت کلی است و می‌خواهند همان‌طور که بر زیرمجموعه‌های شهرداری نظارت صورت می‌گیرد بر کار همشهری هم نظارت داشته باشند که با این استدلال یک‌فوریت طرح رأی آورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای مطبوعات قوانینی وجود دارد و این قوانین شامل روزنامه همشهری نیز می‌شود نیازی به چنین کاری نیست ضمن اینکه در شورای شهر اهرم‌های نظارتی مانند سایر سازمان‌ها در اختیار داریم و اگر منظور نظارت مالی و موارد این‌چنینی است، طبیعتاً صورت می‌گیرد و شورا گزارش‌های آن را دریافت می‌کند ولی اگر منظور دخالت محتوایی است که البته دوستان می‌گویند این‌گونه نیست، قطعاً کار اشتباهی است چراکه مطبوعات برای خودشان قوانینی دارند که طبق آن با آنها برخورد می‌شود.

وی اعمال نظارت چند عضو خاص بر روزنامه همشهری را امری غیرمتعارف و ناپسند دانست و گفت: چنین اقدامی با شعار برخی‌ها که می‌گویند دانستن حق مردم است مغایرت دارد و ما قائل به این نیستیم که یک رده دیگری در حالی که قانون مطبوعات و هیئت نظارت وجود دارد امر نظارت را به‌عهده بگیرد و قطعاً با ورود در محتوا مخالف هستیم.

نظر شما