شناسهٔ خبر: 62536 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو خبرگان رهبری:

بدون نگاه راهبردی نمی‌توان فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرد

عضو خبرگان رهبری گفت: بی‌شک بدون نگاه اصولی و راهبردی نمی‌توان در راستای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گام‌های اساسی برداشت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله حسن ممدوحی اظهار کرد: وضعیت پوشش و حجاب فعلی به هیچ وجه در شأن نظام اسلامی و مردم شیعی ما نیست و لذا همه باید در این خصوص با احساس مسئولیت شرعی و دینی رفتار کنند.

وی افزود: در مسئله عفاف و حجاب در برخی موارد نیاز به برخوردهای قهری هست اما نباید به طور کلی از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در این باره غفلت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما را در امر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: اهالی رسانه، خبرنگاران، فیلمسازان و نویسندگان و اهالی هنر باید با دغدغه دینی وارد عمل شده و با تولید و انتشار مطالب و فیلم‌ها و آثار تاثیرگذار، نقش خود را در این ارتباط به خوبی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: در واقع شأن و اهمیت کار رسانه‌ای و هنری در این خصوص به دلیل پاسداشت و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که با وجود جایگاه والا در شرع مقدس و نیز قانون اساسی کشورمان تا حدی نسبت به آن بی توجهی و کم توجهی می‌شود.

نظر شما