شناسهٔ خبر: 62531 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حبیبی در نشست دبیران حرب موتلفه:

طرح تکریم بانوان می‌تواند الگوی عملی در دستگاه‌های اجرایی کشور باشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از اقدام شهرداری تهران در سالم‌سازی محیط کار گفت: طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران می‌تواند یک الگوی عملی در دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در صبح امروز (یکشنبه) در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با اظهار تأسف از موضع‌گیری غلط قائم مقام وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار داشت: این طرح به استناد ماده ۱۳ سیاست‌های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی مصوب سال ۷۱ و نیز مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور جمهوری اسلامی به منظور ارتقاء جایگاه زنان و تحکیم بنیان خانواده و تکریم منزلت زنان کارمند صورت گرفته است که باید آن را ارج نهاد  و تقدیر کرد.

وی با اشاره به تجلیل بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از اجرای این طرح در شهرداری تهران گفت: ترجمه این طرح به «یک بخشنامه مبنی بر تفکیک جنسیتی» ترفند رسانه‌های معاند غرب و دنباله  آنها در ایران است، تکیه قائم مقام وزیر کار به این عنوان واقعاً تأسف‌بار است ایشان به جای استقبال از این طرح عملی در وزارتخانه متبوع خود به تخطئه آن پرداخته است.

حبیبی افزود: استناد قائم مقام وزیر کار به مغایرت این طرح با کنوانسیون کار و رفع تبعیض غیرمنطقی است، جمهوری اسلامی ایران هیچ کنوانسیونی را بدون حق تحفظ نپذیرفته است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی طرح ارتقاء منزلت زنان در شهرداری تهران را یک گام رو به جلو برای اجرای استانداردهای سبک زندگی اسلامی – ایرانی دانست و افزود: علت واکنش ضد انقلاب به این طرح آن است که آنها اساساً با سبک زندگی اسلامی مخالف هستند و معتقد به ارزش‌های منحط غربی در مناسبات زندگی واداری کشور هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: قائم مقام وزیر کار در حالی از این طرح به عنوان یک بخشنامه تفکیک جنسیتی انتقاد می‌کند که چنین بخشنامه‌ای با این عنوان وجود خارجی ندارد! و عجیب‌تر آنکه آن را نقض حقوق بشر ترجمه کرده است!

حبیبی با اشاره به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که از سوی وزارت کشور در مورد ارتقاء جایگاه زنان و نیز صیانت از حجاب و عفاف در جامعه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، گفت: مراجع عالیقدر و بسیاری از نخبگان جامعه معتقدند اجرای قانون حجاب و عفاف باید از دستگاه‌های اجرایی و دولتی شروع شود اقدام شایسته شهرداری تهران می‌تواند یک شروع خوب باشد. علت جیغ و داد ضد انقلاب از این طرح هم اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر وزیر اقتصاد که گفته است؛ «خروج اقتصاد از رکود ۲ سال طول می‌کشد»، گفت:: مردم با توجه به شعارهای رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی خود منتظر گشایشی درزندگی خود هستند. قرار بود با برنامه‌های زمان‌بندی شده ۱۰۰ روزه و ۶ ماهه اتفاق مهمی در حوزه اقتصادی کشور رخ دهد. لذا انتظار داریم که ایشان توفیقات لازم را بدهند.

وی خاطر نشان کرد: بسته پیشنهادی دولت برای ایجاد رونق اقتصاد و خروج از رکود در حال حاضر زیر چکش نقد منصفانه صاحب نظران اقتصادی است، به عقیده ما اگر دولت در چارچوب برنامه چشم‌انداز بیست ساله، برنامه پنجساله پنجم توسعه و نیز بودجه سال ۹۳ عمل کند مقدمات خروج از رکود را فراهم کرده است. اگر تدابیر جدیدی هم ندارد در این چارچوب‌ها نیازی به تصویب مجلس و هدر دادن زمان ندارد. باید با عزم جهادی جلو برود مردم منتظر تحولات در این زمینه هستند نباید به گونه‌ای سخن گفت که از آن افاده ناکارآمدی دولت شود.

حبیبی افزود: اینکه دولت موانع تولید را برطرف کند و نقدینگی را به اندازه، مثل خون در شریان بنگاه‌های اقتصادی به گردش درآورد کار سختی نیست. اینکه دولت بانک اطلاعاتی خود را در حوزه مالیات تکمیل کند و از کسانی که درآمدهای افسانه‌ای دارند مالیات بگیرند دور از دسترس نیست. نباید دولت کاهش تورم را با هزینه رکود تأمین کند این مسیر درستی نیست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد آخرین تحولات نبرد مظلومانه مردم فلسطین در غزه گفت: علیرغم آتش بس سه روزه، رژیم صهیونیستی با نقض مکرر آتش بس، به راهبرد کشتار کودکان به منظور نسل‌کشی در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد. امروز جهان یک صدا علیه رژیم صهیونیستی است. واکنش‌های جهانی در افشای ماهیت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بسیار مهم است.

وی افزود: علیرغم همه این جنایات روحیه مردم غزه فوق‌العاده بالاست و بر عکس روحیه اشغالگران قدس بسیار پایین آمده است آنهایی که به پناهگاه‌ها نرفته‌اند، آهنگ مهاجرت را شروع کرده‌اند.

حبیبی با اشاره به موضع‌گیری شجاعانه سردار سلیمانی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مسلح کردن مردم فلسطین امروز وظیفه دنیای اسلام است. جمهوری اسلامی در حد وسع خود به مبارزان فلسطینی تاکنون کمک کرده و کمک خواهد کرد و به این حمایت و کمک افتخار می کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: صهیونیست‌ها خلع سلاح حماس را در خواب خواهند دید ان‌شاءالله بزودی مردم کرانه باختری هم مسلح خواهند شد و پاسخ جنایات اخیر صهیونیست‌ها را خواهند داد همه باید بدانند رژیم صهیونیستی جز زبان گلوله هیچ زبانی را نمی فهمد.

وی همچنین در مورد تحولات اخیر عراق نیز گفت: عراق باید یکپارچگی خود را حفظ کند و پاسخ شرارت تروریست‌ها را در بخش‌هایی از خاک خود بدهد. تنها راه وحدت زیر پرچم مرجعیت است. این رویکرد منجر به ثبات سیاسی خواهد شد.

حبیبی اظهار امیدواری کرد که پس از انتخاب رئیس جمهور و رئیس مجلس در عراق هر چه زودتر دولت عراق شکل بگیرد و مشکلات پیش روی را بردارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد کاریکاتور موهن روزنامه آرمان نیز گفت: پیام این کاریکاتور همان پیام نه غزه نه لبنان به زبان دیگر است.

وی در پایان با تبریک عید سعید فطر از خداوند متعال تداوم برخورداری از توفیقات الهی را برای همه مسلمانان مسئلت نمود.

نظر شما