شناسهٔ خبر: 62527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاریکاتور روزنامه آرمان هفته آینده در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود

طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه آرمان به مردم غزه در یکی از جلسات این کمیسیون در هفته آینده خبر داد.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، ضمن محکوم کردن کاریکاتور روزنامه آرمان که در آن به مقاومت مردم فلسطین و غزه اهانت شده است، گفت: به طور قطع این موضوع در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزنامه‌های کثیرالانتشار باید نسبت به درج مطالب و یا کاریکاتورها در نشریه متبوع‌شان دقت لازم را داشته باشند، افزود: بنده معتقدم در حال حاضر و در شرایط کنونی نظارت کافی بر روی مطبوعات و نشریات داخلی از سوی وزارت ارشاد وجود ندارد که باید این موضوع مورد توجه مراجع ذی‌صلاح قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: به طور قطع اقدام روزنامه آرمان مبنی بر درج کاریکاتوری در مورد مردم غزه یک اقدام توهین‌آمیز به مردم غزه و فرهنگ مقاومت است که باید همگان نسبت به آن حساس بوده و وزارت ارشاد نیز اقدامات لازم را برای جلوگیری از نشر چنین کاریکاتورها و یا مطالبی را ندهد.

حجت‌‌الاسلام طاهری تأکید کرد: هنوز برای دعوت از وزیر ارشاد در کمیسیون جهت پاسخ‌گویی در مورد اهانت روزنامه آرمان به مردم غزه و فرهنگ مقاومت، برنامه‌ریزی نشده، اما دعوت از وی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.