شناسهٔ خبر: 62459 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سرلشکر صفوی: تهدیدات آمریکا وصهیونیست‌ها متوجه تمام دولت‌ها و ملت‌های اسلامی است

رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تهدیدات آمریکا وصهیونیست‌ها قطعا متوجه یک دولت و کشور عربی و یا اسلامی نیست، بلکه متوجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز یک شنبه در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های هشت جلدی جهان اسلام با بیان اینکه این کتاب‌ها محصول کار تحقیقی پژوهشگران موسسه آینده پژوهی جهان اسلام در چهار سال گذشته است، گفت: حقیقتا این کتاب محصول زحمات ارزنده محققین است که با هدایت و نظارت کلی اینجانب رونمایی می‌شود.

وی به وضعیت کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: سرعت تغییر و تحولات در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، تکنولوژیکی اقتصاد کنونی شتاب فراوانی گرفته است و در نقطه حساسی قرار داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این مطلب که جهان اسلام هم اکنون در حال گذر از یک پیچ تاریخی سرنوشت ساز است، به حوادث سیاسی ۱۳ سال گذشته کشورهای اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: امروز فاجعه انسانی و جنایت‌های صهیونیست‌ها را در فلسطین اشغالی اگر با نگاه عمیق و با بصیرت بنگریم، متوجه سهم بازیگران قدرتمند جهان و نظام سرمایه‌داری و صهیونیست جهانی می‌شویم.

سرلشکر یحیی صفوی هدف قدرتهای غربی و صهیونیست از تهاجم فرهنگی سیاسی و اقتصادی را کشورهای اسلامی دانست و باطرح این پرسش که چرا این حوادث در اروپا و آفریقا رخ نمی‌دهد، گفت: آیا بازتاب این ظلم بزرگ متوجه ظالمان بزرگ نمی‌شود؟ جهان اسلام در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و آینده ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در اثر متقابل رویکردهای کلان سیاسی و اقتصادی با یکدیگر و در کنار یکدیگر رقم می‌خورد.

وی گفت: ملت‌های اسلامی دیگر عدم توازن آشکار شمال و جنوب، دموکراسی در غرب و دیکتاتوری در آسیا و به خصوص کشورهای عربی و اسلامی را برنخواهند تابید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دنیای اسلام باید سرنوشت خود را بازنگری کند، تصریح کرد: تهدیدات آمریکا وصهیونیست‌ها قطعا متوجه یک دولت و کشور عربی و یا اسلامی نیست، بلکه متوجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی است و همه کشورهای اسلامی از آفریقا تا آسیا مورد تهدید هستند و عاقلانه‌ترین کار این است که همه ملت‌ها و کشورها به فکر همگرایی و همفکری و تشکیل اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی و استفاده از مزیت‌های نسبی اقتصادی و سیاسی برای پیشرفت و توسعه  و رسیدن به امنیت پایدار باشند و آن را هدف اصلی خود قرار دهند.

سرلشکر یحیی صفوی در بخش پایانی سخنانش به عوامل توانمندساز جهان اسلام در قرن ۲۱ اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا این عوامل توانمندساز می‌تواند زمینه ساز یک قطب جدید باشد و  قدرت اسلامی را در قرن ۲۱ رقم بزند و این به عزم دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بستگی دارد. عزت و اقتدار باید از همگرایی اسلامی به دست آمده و به نفع همه آزادی خواهان و آرامش طلبان جهان باشد که این راه، راه پیروزی اسلامی و مسلمین و مستضعفین خواهد شد.

همچنین در این مراسم مجموعه کتاب‌های هشت جلدی جهان اسلام تألیف سرلشگر صفوی، با حضور محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و آیت الله اراکی رونمایی شد.