شناسهٔ خبر: 62384 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قابل توجه پرسپولیسی ها؛ بهانه‌جویی‌هایی که مردم از آن خسته‎اند...

بازی پرسپولیس تحت تاثیر اتفاقات داوری نبود و یا دست کم اشتباهات داوری نقشی در تعیین نتیجه نداشت. اما علی دایی پس از بازی بی درنگ به سوی داور چهارم رفت و وی را به باد اعتراض گرفت.

به گزارش نماینده، پرسپولیس در نخستین گام مقابل نفت متوقف شد. مردم بازی را دیدند. قرمزها خوب بازی نکردند. همین. سرمربی پرسپولیس همانگونه که انتظار می‌رفت از همین ابتدای کار بنا را گذاشت بر بهانه جویی. پرسپولیس در نیمه دوم این دیدار کمتر موفق شد راهی به سوی دروازه نفت پیدا کند و دو بار هم توسط محمد عباس زاده و رضا نوروزی، موقعیت‌های عالی گلزنی را از دست داد.

این بازی تحت تاثیر اتفاقات داوری نبود و یا دست کم اشتباهات داوری نقشی در تعیین نتیجه نداشت. اما علی دایی پس از بازی بی درنگ به سوی داور چهارم رفت و وی را به باد اعتراض گرفت. سرمربی پرسپولیس بعد از بازی هم گفت جریان داوری علیه تیمش بوده اما واقعا این مردم و هواداران با گذشته فرق کرده‎اند. پرسپولیس ایرادات فنی بسیاری داشت. این تیم چندی پیش در اردوی ترکیه بوده و در چند بازی مقابل نمایندگان آذربایجان و گرجستان به برتری رسید. اکنون باید دید اثرات این اردو در کجا نمود پیدا می‌کند.

پرسپولیس در بازی با نفت تیمی نامنسجم و تا حدود زیادی بی برنامه بود و البته نیمکت نشینی نیلسون که یکی از بهترین دروازه بانان فصل گذشته بود، جزو نقاط ضعف سرخپوشان محسوب می‌شد. اما این ایرادات به چشم دایی نیامد و داوری بهانه شد.

هواداران در رقابتهای جام جهانی مشاهده کرده اند که چه تیم‌هایی بر اثر اشتباهات داوری متضرر شده‌اند اما مربیان، در پایان اشاره چندانی به ناداوری نداشته‌اند و صحبت‎های فنی ارائه کرده‌اند. چه صحنه‎های مشکوک به پنالتی که مربیان در خصوص آن صحبت نکردند و یا دست کم آن را در اولویت قرار ندادند.

اما گویا داستان مربیان ایرانی و بویژه علی دایی تمام شدنی نیست. مربی ایرانی اگر امروز در نزد هوادار ایرانی مقبولیت ندارد و مردم برای ماندن "کارلوس کی‌روش" سر و دست می‌شکنند به این خاطر است که به این موضوع پی برده‌اند که مربیان ایرانی با استانداردهای روز جهان فاصله گرفته‌اند.

تصویری که اشخاص از خود در ذهن مردم به جای می‌گذارند خیلی مهم است. وقتی نام "یواخیم لو" به گوش می‌رسد تصویر مردی مصمم، متشخص و هدفمند به ذهن متبادر می‌شود. نام "سرآلکس فرگوسن" تصویر یک مربی موفق و البته در بسیاری مواقع عبوس را یاد شنونده می‌اندازد. "کارلو آنچلوتی" یادآور یک مربی متین و متفکر است و "ژوزه مورینیو" که توان فنی بالایی دارد البته با حواشی فراوان.

یک مربی هرگز نباید فقط واژه اعتراض را به ذهن شنونده متبادر کند چرا که فوتبال ابعاد دیگری هم دارد. داوری همیشه به ضرر یک تیم نیست و گاهی اوقات به نفع آن تیم هم هست. سال گذشته پرسپولیس در نخستین بازی لیگ در حالی مقابل تراکتورسازی به برتری رسید که داور یک پنالتی اشتباه به نفع سرخپوشان گرفت و حرکت سالتو بارانداز قاسم دهنوی بر روی علی کریمی هم نادیده انگاشته شد.

مربی فوتبال باید به هوادار و احساساتش احترام بگذارد. کاش مربیان ما این مهم را در نظر داشته باشند.

 

منبع: مهر

نظر شما