شناسهٔ خبر: 62378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

واکنش پزشکیان نسب به افزایش سوال های نمایندگان از وزرا / قانون فقط اجرا شود

پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به جای جهت گیری های توهمی در مجلس، باید به دنبال اجرای قانون از طرف تمامی گروه های اصولگرا و غیر اصولگرا باشیم و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

به گزارش نماینده مسعود پزشکیان در گفتگو با ایرنا، درباره رشد انتقادها و افزایش سوالات طیف خاصی از نمایندگان مجلس از وزرا و دولت یازدهم نسبت به دولت های قبل به خصوص دولت نهم و دهم افزود: عده ای درست یا غلط با دولت یازدهم موافق نیستند و متاسفانه ادبیات سیاسی ما ادبیات چارچوب داری نیست تا بر اساس مولفه های علمی و قانونی حرف بزنیم.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می شود تا دوست و دشمن ما، اگر از چارچوب قانون و سیاست کشور خارج شد، وی را نقد کنیم و اگر صحبت هایش در چارچوب قانون بود، آن را بپذیریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دولت گذشته هر خلافی می کرد، کسی صدایش در نمی آمد، اما دولت بعدی که به دنبال جبران اشتباهات دولت قبل بوده است، زیر فشار قرار می گیرد؛ البته با توجه به حجم زیاد کار، ممکن است جایی نیز اشتباهی وجود داشته باشد که این افراد آن را بزرگ می کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه همیشه بر این اعتقاد بوده که باید خلاف های صورت گرفته در هر دولت و دستگاه های اجرایی را در جامعه منتشر کرد، اظهار داشت: باید بر اساس صداقت با تمامی کسانی که خلاف قانون انجام می دهند برخورد کرد، نه اینکه بگوییم این دولت چون فلان است، نگفته ایم و اشتباهات این یکی دولت را می گوییم، که این کار درستی نیست.

وی خاطر نشان کرد: ادبیات جامعه، نحوه گفت وگو و نحوه تعامل ما در جامعه باید براساس قانون باشد، برخورد با دوست، برادر و دشمن ما اگر در چارچوب قانون باشد، قابل تایید است و اگر پای خود را از چارچوب قانون فراتر گذاشت، فرقی نمی کند که دوست است یا دشمن، باید با وی برخورد کرد.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما این گونه عمل نمی شود و دولت قبلی تا دلت می خواست انحراف از قانون داشت و حتی یکی از این برادرهای مجلس و مخالف های دولت کنونی نه دلواپس و نه نگران بودند و نه اعتراض و نه سخنرانی کردند.

وی افزود: ولی دولت کنونی اگر خطایی هم داشته باشد که در برخی از موارد نیز حرف منتقدین درست است، متاسفانه رفتار دوگانه این افراد برای من جای تعجب دارد و اگر این افراد راست می گویند چرا تاکنون صدایشان درباره دولت قبل درنیامده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: برخی در مجلس نظریات خود ساخته ای دارند که باید آن را عبادت، پرستش و بزرگ و سپس پشت سر آن حرکت کرد، تا بر اساس آن جهت گیری کنند.

وی توصیه کرد: به جای این جهت گیری های توهمی، باید به دنبال اجرای قانون از طرف تمامی گروه های اصولگرا، غیراصولگرا، راست، چپ و وسط باشیم و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هرکس قانون را اجرا نکرد کار غلطی انجام داده چون باید قانون چارچوب کار ما را مشخص کند.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اگر من کاری انجام دادم که در چارچوب قانون باشد، پس کارم درست است و اگر در چارچوب قانون نیست، جزء هر دسته و گروهی که هستم، کاری نادرست انجام می دهم. خلاف کردن غلط است، چه اصولگرا باشی چه اصلاح طلب و یا هرگروه دیگری و اگر کسی در حزب، جناح و دسته ای خلاف کرد و دیگران وی را تایید کردند، ظلم، بی عدالتی و نامردی است.