شناسهٔ خبر: 62320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

در یک اعتراف کم سابقه :

اوباما : ما شکنجه کرده ایم ولی به شکنجه گران اعتماد دارم !

سازمان سیا رئیس جمهور آمریکا با اعتراف به این که سازمان سیا تاکنون در موارد عدیده ای شکنجه کرده است گفت من به این سازمان و رئیس آن اعتماد دارم !

به گزارش نماینده به نقل از بی بی سی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش کنگره این کشور، گفت ضمن قبول اتهام شکنجه‌کردن مظنونان حملات تروریستی پس از حملات یازدهم سپتامبر توسط سازمان سیا، او همچنان به جان برنان، رئیس این سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اطمینان کامل دارد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارشی است که قرار است کنگره این کشور در ارتباط با نحوه بازجویی‌های سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) منتشر کند.

اوباما روز جمعه (اول اوت - دهم مرداد) گفت: بله ما چند نفری رو شکنجه کردیم... ما اعمالی را مرتکب شدیم که بر خلاف ارزش‌های (آمریکا) ما بود.

وی همچنین در حالی که رئیس سیا زیر فشار انتقادها به علت جاسوسی این سازمان از کامپیوترهای تحت اختیار اعضای کنگره قرار دارد، از او دفاع کرد و گفت که جان برنان "اطمینان کامل" دارد.

 اوباما پیش‌تر هم به روش‌های بازجویی و اعتراف‌گیری سیا از مظنونان گروه القاعده در بازداشتگاه‌های سری این سازمان انتقاد کرده و آنها را شکنجه خوانده بود.

اعتراف به شکنجه چند زندانی در آمریکا و آن هم از سوی رئیس جمهور این کشور شاید در بادی امر و با توجه به کشتار روزانه صدها نفر در غزه از سوی اسرائیل و حمایت آمریکا از این قاتلان بی اهمیت به نظر برسد ولی توجه به این نکته که خود مدعیان نیز به دروغین بودن ادعاهای خود پی برده و به آن اعتراف دارند مهم بوده و از اهمیت برخوردار است .

نظر شما