شناسهٔ خبر: 62307 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام رجبی :

اجرای مرّ قانون درباره مهدی هاشمی حداقل انتظار از دستگاه قضایی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرّ قانون باید نسبت به هر فردی از جمله مهدی هاشمی اجرا شود، گفت:‌ این حداقل انتظار از دستگاه قضاست و باید بدون اعتنا به فشارهای بیرونی این دستگاه به وظیفه قانونی خود عمل کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمود رجبی قائم‌ مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) ، درباره رسیدگی دستگاه قضائی به پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: یکی از امتیازات برجسته سیستم قضائی اسلامی این است که در دادگاه میان افراد هیچ تبعیضی وجود ندارد.

رجبی ادامه داد: در جامعه اسلامی ما نیز به پرونده هر متهمی در هر موقعیتی باید طبق شواهد و مستندات به پرونده‌اش رسیدگی و حکم درباره او صادر شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به عدالت حضرت علی(ع) تصریح کرد: بنابراین عدالت اقتضای فرهنگ دینی ماست که شخصیت و وابستگی افراد نباید هیچ تأثیری در فرآیند داوری و دادن حکم نهایی بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه دادگاه باید پرونده مهدی هاشمی را نیز مانند پرونده‌های دیگر مورد بررسی قرار دهد، تأکید کرد: در این پرونده نیز باید نسبت به حقوق بیت‌المال و حقوق اشخاص بررسی‌های لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رجبی در عین حال گفت: البته مسئولان رده بالای دستگاه قضا از جمله آیت‌الله آملی لاریجانی مورد اعتماد بوده و دغدغه رعایت عدالت را دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تأکید کرد: مرّ قانون باید نسبت به هر فردی از جمله مهدی هاشمی اجرا شود و این حداقل انتظار از دستگاه قضاست از این رو باید بدون اعتنا به فشارهای بیرونی این دستگاه به وظیفه قانونی عمل کند.

وی با بیان اینکه اجرای وظیفه از سوی یک دستگاه گاهی عجیب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، یادآور شد: اگر آنها تحت فشار سیاسی در این پرونده کوتاهی کنند باید بازخواست شوند چرا که اجرای عدالت وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام رجبی ضمن تشکر از دستگاه قضایی کشورمان در عین حال اظهار داشت: قاضی و دادگاه باید در این پرونده وظیفه الهی، انقلابی و ملی خود را انجام دهند و اگر اثبات جرم صورت گرفت باید حکم جرم صادر و اجرا شود.

نظر شما