شناسهٔ خبر: 62305 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی:

لزوم رسیدگی به اتهامات آقازاده‌ها/ همگان به حکم دادگاه تمکین کنند

عضو کمیسیون قضایی مجلس بر لزوم برخورد با متخلفان بدون توجه به شناسنامه و سوابق اجرایی آنان تاکید کرد و گفت: پس از صدور حکم دادگاه، همه موظفند به رأی صادره اعتماد کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدعلی موسوی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی  درباره دادگاه امروز مهدی هاشمی، گفت:‌ از مراجع قضایی انتظار می‌رود عدل و انصاف را درباره کسانی که پای میز محاکمه می‌نشینند، رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر متهم، خطاکار است باید بدون توجه به حواشی که اسلام نیز نسبت به آن‌ها هشدار داده،‌ پرونده اتهامی بررسی و حکمی صادر شود.

موسوی با تأکید بر اینکه اگر غیر از این صورت گیرد،‌ «سنگ روی سنگ بند نمی‌شود» گفت:‌ قانون می‌بایست بدون توجه به اکناف و اطراف متهم اجرا شود، همان‌طور که در سیره معصومین(ع) نیز هر زمانی که قدرت در دستشان بوده،‌ این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

وی به روایتی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اشاره و بیان کرد: در این روایت علت سقوط بعضی دولت‌ها اغماض نسبت به خطا و گناه صاحبان نفوذ و وابستگان قدرتمندان عنوان شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر با ضعفایی که مرتکب سرقت شده و به اصطلاح «آفتابه دزدی» می‌کنند، برخورد شود، اما تخلفات آقازاده‌ها ندید گرفته شود، آن زمان است که نباید به اقدامات خوش‌بین بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از ضرورت برخورد با متخلفان بدون توجه به شناسنامه و سوابق اجرایی آنان سخن گفت و افزود: پس از صدور حکم دادگاه، همه موظفند به رأی صادره اعتماد کرده و از هرگونه اظهار نظر منفی یا مثبتی خودداری کنند.

نظر شما