شناسهٔ خبر: 62163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چشمان خود را در برابر کشتار بی رحمانه فلسطینیان بسته‌اید!

انتقاد بی سابقه روزنامه آلمانی از برلین!

فلسطین یک روزنامه آلمانی ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه از سکوت دولت آلمان در این باره انتقاد کرد و نوشت: برلین چشمان خود را بر روی کشتار فلسطینیان بسته است.

به گزارش نماینده، روزنامه برلینر سایتونگ درحالی روز پنج شنبه با انتشار مطلبی کشتار مردم بی دفاع غزه را محکوم کرده و بی تفاوتی دولت آلمان درقبال این جنایات را غیرقابل قبول خواند که این روزها سکوت مرگباری رسانه های آلمانی را فراگرفته و روزنامه ها، سایت ها و شبکه های تلویزیونی این کشور به شکل غیر قابل باوری چشمان خود را به روی واقعیت و آنچه در غزه می گذرد، بسته اند.

در مطلب برلینر سایتونگ که برخلاف جریان حاکم بر رسانه های آلمان منتشر شده، دولت آنگلا مرکل به اتخاذ یک سکوت و بی تفاوتی فلج کننده متهم شده است.

این روزنامه نوشت:ما بیش از سه هفته است که شاهدیم ارتش اسرائیل با بمباران های خود غزه را با خاک یکسال کرده و نظامیان به صورت بی رحمانه و وحشتناکی زنان و کودکان بی دفاع این منطقه را می کشند اما با وجود ادامه این فاجعه انسانی، دولت آلمان همچنان سکوت اختیار کرده است.

برلینر سایتونگ همچنین می افزاید: اینکه وزیر امورخارجه آلمان در بیانیه ای کوتاه صرفا به ابراز نگرانی از اوضاع بسنده کرده و تنها خواستار پایبندی به حقوق بین المللی و بشردوستانه شده و بر لزوم برقراری آتش بس فوری تاکید می کند، درست مانند بیانیه هایی است که وی درمورد بحران اوکراین صادر می کند.

این روزنامه نوشت: سخنگوی دولت آلمان نیز در نشست های خبری خود با خبرنگاران به اینکه چگونه شدت گسترده حملات نظامی اسرائیل بعد از گذشت ۲۴ روز همچنان قابل توجیه است، هیچ پاسخ قانع کننده ای ندارد.

این روزنامه آلمانی با اشاره به اصول حاکم بر سیاست مرکل در قبال اسرائیل، نوشت:دولت آلمان یک مسئولیت تاریخی در قبال تل آویو به خاطر جنایات نازی ها در جنگ جهانی دوم برای خود قائل است که آن را دکترین دولتی در این کشور می داند.

نویسنده این مطلب در ادامه این سوال را مطرح کرده است که آیا به خاطر این مسئولیت تاریخی، برلین باید چشمان خود را بر تمام جنایت های جنگی رژیم اسرائیل ببندند و درمقابل آن سکوت کند.

برلینر سایتونگ همچنین نوشت: این غیرقابل قبول است که دولت آلمان به عنوان مدعی حقوق بشر به خاطر آنچه مسئولیت های تاریخی درقبال اسرائیل خوانده می شود در مقابل کشتار بی رحمانه مردم غزه سکوت کند و مسئولیت امروز خود را در این رابطه نادیده بگیرد.

این روزنامه در ادامه یاد آور شده است: توضیح اینکه برای شهروندان بویژه جوانان که دلیل واقعی این همبستگی با اسرائیل چیست و چرا درمقابل سرکوب و کشتار بی رحمانه مردم در غزه و کرانه باختری سکوت می کنیم بسیار سخت خواهد بود.

نظر شما