شناسهٔ خبر: 62162 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دایی:

خیلی بازیکنان مانند کریمی از فوتبال خداحافظی کردند اما افرادی می‌خواهند همه چیز را به نفع خودشان تمام کنند!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در این مدت خیلی‌ها مسئله خداحافظی کریمی را به نفع خودشان مطرح کردند تا پرسپولیس و ما را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش نماینده، علی دایی در کنفرانس خبری پیش از دیدار پرسپولیس برابر نفت تهران اظهار داشت: بعد از مدت‌ها لیگ آغاز خواهد شد و ما اولین بازی‌مان را برابر تیم خوب نفت انجام می‌دهیم. باید بگویم به آن صورت از این تیم شناخت نداریم اما می‌دانیم که نفتی‌ها در این چند سال نتایج مناسبی گرفته‌اند و تیم خوبی دارند.

وی با اشاره به حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم نفت تهران افزود: با آمدن منصوریان به تیم نفت این تیم شرایطش تغییر کرده و من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم منصوریان به غیر از بازی با پرسپولیس فصل موفقی داشته باشد و نتایج خوبی با تیم نفت بگیرد. اکثر بازیکنان باتجربه نفت از این تیم جدا شده‌اند و بازیکنان جوانی جایگزین آنها شدند که شناخت ما از آنها کافی نیست و فقط شناختی که از نفت داریم نتایجی است که آنها در بازی‌های دوستانه گرفته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به دشواری‌های نخستین بازی در هر تورنمنت اشاره کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم از بازی اول سربلند بیرون بیاییم، مسابقه‌ای که مطمئناً برای ما خیلی مهم است. امیدوارم کارمان را در لیگ با پیروزی آغاز کنیم.

«تمام سعی‌مان این است که در این فصل نتایج خوبی بگیریم»، وی با تأکید بر این مورد افزود: تمرینات خوبی را پیش از شروع فصل انجام داده‌ایم و بسیار امیدواریم که نتایج خوبی کسب کنیم.

دایی به نقل از تسنیم، در پاسخ به این سؤال که در خصوص کارت‌های پایان خدمت جعلی برخی بازیکنان از جمله حسین ماهینی چه نظری دارد، گفت: ما درگیر چنین مسائلی نیستیم اما این مشکل برای دو سه ماه قبل است و مسئله جدیدی نیست. باید ببینیم چه زمانی و در کجا کارت‌های پایان خدمت بازیکنان صادر شده است.

وی با طرح این مدعا که حسین ماهینی شش هفت سال پیش کارت پایان خدمت خود را گرفته است و با این شرایط به پرسپولیس آمده است، افزود: برای ما فرقی ندارد که چه کسی خلاف کرده و هر کسی که کار غیرقانونی انجام می‌دهد باید با او برخورد شود. ما تافته جدابافته نیستیم و همه باید به خدمت سربازی بروند. چطور آنها که در دورترین نقاط ایران حضور دارند به خدمت سربازی می‌روند اما یک فوتبالیست نباید برود!؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: من در هیروشیما مصدوم شدم و بعد از دو بار عمل جراحی ۲۲ سانتیمتر از شکم مرا پاره کردند اما با همین وضعیت ۱۷ ماه به خدمت سربازی  رفتم. البته باید این نکته را هم یادآور شوم که تنها فوتبالیست‌ها نیستند که اینگونه کارت پایان خدمت می‌گیرند. باید از مسئولان نظام وظیفه بپرسیم که اینها چگونه و به چه شکل کارت پایان خدمت را گرفته‌اند. سالم‌سازی باید برای همه صورت بگیرد و فقط برای یک قشر خاص نباشد.

دایی با بیان اینکه بیشتر بازیکنانی که مشکل کارت پایان خدمت دارند باشگاه‌های‌شان از این موضوع مطلع بودند، عنوان کرد: در تیم ما فقط حسین ماهینی است که نامش بین کارت‌های پایان خدمت مشکل‌دار وجود داشت و تا جایی که ما اطلاع داشتیم او زمانی که در استقلال اهواز بوده، کارت پایان خدمت خود را گرفته است. از صحت و سقم این ماجرا خبر نداریم  و نمی‌دانیم که ماهینی چگونه کارت پایان خدمت خود را گرفته است.

وی ادامه داد: باید بگویم تاج با اینکه زحمات زیادی کشید تا بازیکنانی که مشکل پایان خدمت دارند را معرفی کند اما انتقادی به او وارد است و باید ۱۰ تا ۱۵ روز پیش این کار را انجام می‌داد تا تیم‌ها تکلیف خود را بدانند. ما تمرینات و بازی‌های دوستانه خود را براساس لیستی که داشتیم انجام داده‌ایم و حسین ماهینی در تمام برنامه‌های ما بوده است که به یکباره اعلام کردند او نمی‌تواند برای ما بازی کند. حداقل ای کاش این کار ۱۰ روز پیش صورت می‌گرفت تا تمرینات این هفته خود را با برنامه دیگری دنبال می‌کردیم و شخص دیگری جایگزین ماهینی می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد: فصل گذشته متأسفانه یا خوشبختانه مانور زیادی روی فوتبال پاک داده شد اما بدون اینکه بخواهم اسمی از تیمی ببرم باید بگویم بیشتر کارت‌های پایان خدمت در جایی گرفته شده که آن تیم فصل گذشته موفق شد نتایج خوبی بگیرد. ما باید این چیز‌ها را ببینیم و همه چیز دقیق بررسی شود. نباید فقط شعار بدهیم، چون اگر شعار داده شود و عمل نکنیم فردا خودمان هستیم که پشیمان می‌شویم.

دایی در خصوص خداحافظی علی کریمی از فوتبال گفت: علی دایی هرچقدر هم از کریمی تعریف کند کار بیهوده‌ای کرده، چرا که همه از توانایی‌های این بازیکن باخبرند و می‌دانند که چه بازیکن فوق‌العاده‌ای بوده است. به نظرم چیزی نیست که علی دایی بخواهد در خصوص آن صحبت کند و روی آن مانور بدهد. از بزرگی کریمی همه باخبرند و لزومی ندارد که من چیزی بگویم اما در این مدت خیلی‌ها در خصوص خداحافظی کریمی صحبت و مسئله خداحافظی او را به نفع خودشان مطرح کردند تا پرسپولیس و ما را تحت فشار قرار دهند.

وی با انتقاد از اینکه گفته می‌شود کریمی باید حداقل در یک بازی خداحافظی با پیراهن پرسپولیس شرکت می‌کرد، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با برگزاری یک بازی خداحافظی همه چیز را تمام کنیم و بگوییم کار بزرگی انجام داده‌ایم. ما باید هنگامی که کریمی فوتبال بازی می‌کرد قدر او را می‌دانستیم و اکنون که او خداحافظی کرده فایده‌ای ندارد که علیه یکدیگر جبهه بگیریم، خیلی بازیکنان  مانند کریمی مظلومانه رفتند و از فوتبال خداحافظی کردند که هیچ یادی از آنها نشد اما همیشه افرادی می‌خواهند روی موجی سوار شوند و همه چیز را به نفع خودشان تمام کنند. من همیشه برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم کریمی هم موفق باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: در این مدت فکر نمی‌کنم که دیده باشید در خصوص کریمی مصاحبه‌ای انجام داده باشم و برای او آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی از جمله زندگی شخصی‌اش را دارم. امیدوارم او به عرصه مربیگری پا بگذارد، چرا که توانایی بالایی در فوتبال دارد و می‌تواند در مربیگری هم موفق شود. امیدوارم کریمی به زودی بتواند حداقل در جایی از این فوتبال به جوانان فوتبال کشورمان کمک کند.

دایی در پاسخ به این سؤال که چرا در این مدت درباره جدایی بازیکنانی چون محمدرضا خلعتبری، سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی اظهارنظری نکرده است، گفت: مسئله مهمی که وجود داشت دوست نداشتم که تیمم آرامش خود را از دست بدهد. می‌خواستم همچنان در آرامش کارمان را انجام دهیم، چرا که به این شکل راحت‌تر تصمیم‌گیری و تمرین می‌کردیم. تنها به خاطر آرامش تیم بود که مصاحبه‌ای انجام ندادم، در حالی که خیلی حرف‌ها را شنیدم و سکوت کردم و جواب خیلی‌ها را ندادم. من تمام اتفاقاتی که در باشگاه افتاده و می‌افتد را رصد می‌کنم. باید بگویم خیلی چیزها وجود دارد که درباره آن اظهارنظری نکرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: رفتن سیدجلال، خلعتبری و نبودن پولادی در ذهن همه سؤال بزرگی است اما ما نمی‌توانیم به زور کسی را در تیم‌مان نگه داریم. وقتی حسینی چند بار به ما قول می‌دهد اما سر قرار حاضر نمی‌شود، چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که سیدجلال با قطری‌ها قرارداد بسته و البته این حق او بود که وقتی بازیکن آزاد است به تیم دیگری برود اما به این شکل رسمش نبود که وقت ما را هم بگیرد تا زمان را از دست بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: مسئولان باشگاه چندباری هم با پولادی تماس گرفته‌اند اما این بازیکن جوابی به آنها نداده است. تا جایی که من خبر دارم این بازیکن با پرسپولیس قرارداد دارد، حتی ما اسم پولادی را در لیست‌مان گنجانده‌ایم اما دیگر کاری از دست‌مان ساخته نیست. وقتی برای ما سقف بودجه ۱۸ میلیاردی تعیین می‌کنند مجبوریم با همین سقف تیم‌مان را ببندیم. با این شرایط طبیعی است که برخی بازیکنان را از دست بدهیم.

دایی با اشاره به جدایی خلعتبری گفت: خلعتبری بازیکن بزرگی است و من خیلی او را دوست دارم حتی با هم رفیق هستیم اما در فوتبال فقط رفاقت نیست.

وی با بیان اینکه دوست داشتیم حسینی، پولادی و خلعتبری در تیم پرسپولیس می‌ماندند، خاطرنشان کرد: این سه بازیکن سال گذشته کمک زیادی به ما کردند و دوست داشتیم این فصل هم در تیم‌مان حضور داشته باشند اما این طور نشد. باید از زحماتی هم که تا به اینجا آقای رحیمی کشیده تشکر کنم. او همه‌جوره به من کمک کرد تا تیم خوبی ببندم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: باید بگویم علاوه بر اینکه سه بازیکن خوب‌مان را از دست داده‌ایم چند بازیکن هم در لیست‌مان حضور داشتند که نتوانستیم آنها را جذب کنیم، بازیکنانی که قول داده بودند به پرسپولیس بیایند اما باشگاه‌های دیگر ۵۰ درصد بیشتر از ما به آنها پول دادند و به این شکل نتوانستیم آنها را جذب کنیم.

دایی با اشاره به لیست‌های منتشر شده توسط باشگاه‌ها  تأکید کرد: در کم و کاست فعالیت‌های باشگاه بوده‌ام و می‌خواهم مسئله‌ای را بازگو کنم. فکر می‌کنید باشگاه‌های دیگر رقم‌های درست‌شان را اعلام کرده‌اند؟ اما می‌دانم که رقم بازیکنان ما به درستی اعلام شده و در اینجا باید از بازیکنانی که به تیم ما آمدند و پیشنهادهایی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بیشتر از پرسپولیس داشتند، تشکر کنم. آنها با وجود پیشنهادهای بالاتر درخواست ما را قبول کردند و انتخاب‌شان پرسپولیس بود. این بازیکنان جوان با این شرایط حاضر شده‌اند به تیم ما ملحق شوند.

وی افزود: باید شرایط را ببینیم و بدانیم چه چیزهایی باعث شد دست ما بسته شود و گرنه علی دایی دوست دارد بازیکن یک میلیون دلاری در تیم‌اش داشته باشد و از آن به خوبی استفاده کند. ما براساس نقاط ضعف‌ و قوت‌مان تیم‌مان را بسته‌ایم و باید در خصوص چیزهایی که شنیده‌ام و در فضای مجازی از هواداران می‌بینم بگویم که آنها نگران تیم این فصل پرسپولیس نباشند. بارها در فضای مجازی دیده‌ام که مردم نگران این هستند که بازیکنان بزرگ به پرسپولیس نیامده‌اند اما همین‌جا قول می‌دهم که این فصل تیم بسیار خوبی داشته باشیم.

«علی دایی دوست دارد با بازیکنانی کار کند که به لحاظ فنی بزرگ باشند نه اسمی»، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  با بیان این جمله اظهار داشت: این فصل در تیم‌مان بازیکنانی داریم که به لحاظ فنی بزرگ هستند اما هنوز اسم بزرگی ندارند. ما در پرسپولیس این فضا را به آنها می‌دهیم که کار بزرگ‌شان را انجام دهند. البته باید بگویم در لیست‌مان بازیکنان دیگری هم داشتیم که نتوانستیم آنها را بگیریم و سه بازیکن بزرگ‌مان را هم از دست دادیم.  نباید فراموش کنیم که این بازیکنان پیشنهادهای مالی بهتری نسبت به پرسپولیس داشتند و من از هیچکدام آنها ناراحت نیستم. ناراحتی‌ام فقط از حسینی است که دوست من بود و از این ناراحتم که چرا زودتر به ما خبر نداد که می‌خواهد جدا شود تا برای جایگزینی او فکری کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: حق حسینی بود که به پیشنهادهای دیگرش پاسخ دهد اما پولادی با وجود اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و فردا اولین بازی‌مان را انجام می‌دهیم هنوز خودش را به ما معرفی نکرده است.

وی درباره اینکه با وجود جدایی بازیکنانی چون حسینی و پولادی و مشکل ماهینی ساختار دفاعی منسجم این تیم به هم نمی‌ریزد، گفت: ساختار دفاعی تیم ما به کل تیم برمی‌گردد و ما فصل گذشته به صورت تیمی در دفاع خوب عمل کردیم. البته در این بین بازیکنان بزرگی هم داشتیم که به ما کمک‌های زیادی کردند.

دایی با تأکید بر اینکه در فصل پیش رو تلاش می‌کنند بالانس خوبی در تیم پرسپولیس داشته باشند، افزود: این فصل هم بازیکنان بزرگی در خط دفاعی‌مان داریم که در بین آنها بازیکنان باتجربه و جوان دیده می‌شود، بازیکنانی که می‌توانند کمک های زیادی به ما بکنند. ما به همه بازیکنان پرسپولیس امیدواریم و به مردم قول می‌دهیم که عملکرد این فصل پرسپولیس بهتر از فصل گذشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به فوتبال پاک و صحبت‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود، عنوان کرد: همه آرزو می‌کنیم که یک روزی فوتبال پاکی داشته. باشیم این کار باید در همه زمینه‌ها صورت بگیرد و از فدراسیون فوتبال تا باشگاه‌ها باید پاک باشند. باید همه دست به دست هم دهیم تا این فضا به وجود بیاید.

وی در پاسخ به این سؤال که مدافع کاستاریکایی مدنظرش چه زمانی به پرسپولیس می‌پیوندد، اظهار داشت: دنبال این هستیم که هرچه سریع‌تر این بازیکن به ایران بیاید و قراردادش را امضا کنیم، چرا که در آسیا نیاز مبرمی به این بازیکن داریم. باید بگویم به غیر از حسین ماهینی سه جای خالی در لیست‌مان وجود دارد که باید نقاط ضعف و قوت‌مان را به این شکل پر کنیم. دوست داریم هرچه زودتر این مدافع کاستاریکایی به ما بپیوندد. او قول داده تا یک هفته دیگر در تهران حضور پیدا کند.

دایی در خصوص خداحافظی‌اش از فوتبال و صحبت‌هایی که اکنون می‌شود، گفت: در خصوص خداحافظی خودم همه با خبر هستند که به هیچ وجه احتیاجی به این چیزها نداشتم و ندارم. فوتبال خیلی چیزها به من داده و بسیاری تحسینم کردند و خودم به چیزهایی که می‌خواستم در این فوتبال رسیده‌ام که اکنون خدا را از این بابت شکر می‌کنم. شاید خیلی از همین فوتبالیست‌ها اگر دکتر یا مهندس بودند در جامعه چنین جایگاه اجتماعی نداشتند و من هم به همین شکل هستم. باید خدا را شکر کنم که اکنون جایگاه اجتماعی خوبی در بین مردم دارم.

وی درباره رقم قراردادش و مقایسه آن با دیگر مربیان عنوان کرد: در خصوص رقم قراردادها خیلی چیزها وجود دارد اما باید بگویم رقم قرارداد من کاملاً واقعی است. ما در قراردادهای خود دست نبرده‌ایم که اگر دست ببریم فردا خیلی‌ها می‌خواهند با همین چیزها علیه ما شوند و برخی مسائل را به ما نسبت بدهند. می‌دانم برخی همکارانم بیشتر از چیزهایی که اعلام شده گرفته‌اند اما من کاری به این مسائل ندارم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دستمزدهای مربیان اخیر این تیم‌ها اظهار داشت: صحبت‌هایی که می‌کنم برای دفاع از خودم نیست اما ببینید مربیان پیشین پرسپولیس چه قراردادهایی بستند و چه نتایجی گرفته‌اند و نگاهی به دستمزد من و نتایجی هم که گرفته‌ام بیاندازید. نگاه کنید که مربی چون مانوئل ژوزه نزدیک ۱۰ میلیارد برای پرسپولیس هزینه برداشت و چه نتایجی گرفت. آقای دنیزلی که استاد بنده است، به دلار پول گرفت. با توجه به نتایجی که من گرفته‌ام مشخص می‌شود که در حق امثال بنده اجحاف شده است.

دایی خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال از آذربایجان پیشنهاد داشتم که پنج برابر پولی که در پرسپولیس می‌گیرم را به من می‌دادند اما به خاطر قولی که داده بودم و به عشق مردم ماندم تا کارم را در اینجا ادامه دهم.

سرمربی پیشین راه‌آهن درباره اینکه این باشگاه رقم قرارداد دو فصل پیش او را منتشر کرده است، گفت: این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم. این شیطنتی بوده که باشگاه راه‌آهن انجام داده است. ما آن زمان براساس دستمزدی که گرفته‌ایم مالیات‌مان را پرداخت کرده‌ایم و البته باید بگویم آن موقع کسی حق فاش کردن رقم قراردادها را نداشت. من آن موقع هم دستمزدم در راه‌آهن بالا بود و پولی کمی نگرفتم، چرا که وقتی جایی تعهد می‌دهم بهترین کارم را می‌گذارم و تمام زندگی‌ام را خرج می‌کنم. از روز شنبه که ادارات باز شوند وکیلم شکایتم را از راه‌آهن پیگیری خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص اینکه منصوریان اعلام کرده در بازی با پرسپولیس اسلحه پنهان خواهد داشت، عنوان کرد: ابتدا هم اعلام کردم شناختی از تیم نفت ندارم ولی آنها هرچقدر هم سلاح پنهان داشته باشند ما یک تیم خوب هستیم و فردا برای نتیجه گرفتن به میدان می‌رویم.

نظر شما