شناسهٔ خبر: 62153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رویترز:

کشورهای آسیایی واردات نفت از ایران را ۲۵ درصد افزایش دادند

نفت کشورهای وارد کننده عمده نفت خام ایران در آسیا در نیمه اول سال ۲۰۱۴ خرید نفت ایران را ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده اند.

به گزارش نماینده به نقل از رویترز کشورهای وارد کننده عمده نفت خام ایران در آسیا در نیمه اول سال ۲۰۱۴ خرید نفت ایران را ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده اند.

کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن از خریداران عمده نفت ایران هستند که پس از رفع برخی تحریم های غرب به این افزایش خرید اقدام کردند.   صادرات نفت ایران به این کشورها علی رغم تمدید دوره مذاکرات هسته ای نیز احتمالا افزایش می یابد.

 مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی در گفتگو ها با ایران روز سه‌شنبه گفت  شرکت‌کنندگان در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران به دنبال راه‌حلی برای پایان دادن به یک دهه مجادله طی ۴ ماهه پیش رو هستند.

ایران ماه گذشته آخرین قسط از ۴.۲ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود را بر اساس توافق قبلی دریافت کرد و طی ۴ ماه آینده نیز ۲.۸  میلیارد دلار دیگر دریافت می کند.

جمیس دیویس، مشاور آمار جهانی انرژی می گوید انتظار داریم با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای صادرات نفت ایران به آسیا روند افزایشی داشته باشد.

بر اساس آمارهای رسمی گمرکات ۴  کشور آسیایی در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده‌اند که این میزان در سال گذشته حدود ۹۶۱ هزار و ۲۳۶ بشکه بوده است.

نظر شما