شناسهٔ خبر: 62151 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی در یادواره سرداران و ۸۸ شهید بخش لاریجان آمل:

آمریکا با نقاب مبارزه با تروریسم حامی مالی داعش است

لاریجانی رئیس مجلس در آمل گفت: درحالی که آمریکا ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، متاسفانه در کنگره با حمایت همه اعضا برای کمک به گروهک تروریستی داعش کمک مالی مصوب می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علی لاریجانی دقایقی پیش در  یادواره سرداران و ۸۸ شهید منطقه ناندل بخش لاریجان شهرستان آمل اظهار کرد: بار دیگر افتخار دیدار با همشهریان و هم استانی‌های مازنی نصیب بنده شده و مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه مردم مازندران همواره در شکل گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس و سازندگی نقش بی بدیلی داشتند، افزود: حماسه آفرینی‌های مردان این دیار در صفحه تاریخ این سرزمین نقش بسته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزاری مراسم یادواره های شهدا را در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم از خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: هر سال در چنین مکانی اجتماعاتی برای پاسداشت شهدا برگزار می‌شود و پیش از این‌که شهدا نیاز به این مراسمات داشته باشند این مراسم‌ها افراد را متوجه مشغله زندگی آن‌ها می‌کند.

وی تصریح کرد: همه ما مسلمان هستیم و نسبت به این وظیفه باید احساس مسئولیت کنیم.

پیروزی از آن مردم مسلمان و ستم‌دیده غزه است

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایستادگی مردم غزه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: انصافا مردم فلسطین استوار ایستاده‌اند و با وجود اینکه بخشی از گذرگاه رفح باز است، اما باز هم فلسطینی‌ها برای دفاع از اهداف و آرمان‌های خود از غزه به سمت اردوگاه رفح بیرون نرفتند.

وی افزود: به فضل خداوند ایستادگی مردم غزه با نصرت و توجه خداوند همراه خواهد بود و به طور حتم پیروزی از آن مردم مظلوم، مسلمان و ستمدیده غزه است.

آمریکا با نقاب مبارزه با تروریسم حامی مالی داعش است

رئیس قوه مقننه با اشاره به پشتیبانی‌های نابرابر کنگره آمریکا از گروهک تروریستی داعش بیان کرد: درحالی که آمریکا در برابر دیدگان افکار عمومی جهان ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، متاسفانه در کنگره با حمایت همه اعضا برای کمک به گروهک تروریستی داعش کمک مالی مصوب می‌کند.

 وی تصریح کرد: کشورهای حامی آمریکا هم با اجازه این کشور سلاح و مهمات برای داعش ارسال و از آنان پشتیبانی می‌کنند تا مسلمانان شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند.

لاریجانی به اوضاع آشفته در عراق اشاره کرد و گفت: جریان متحجر، نادان و نفهم تروریستی داعش به جای اینکه قدرت اسلامی را تجمیع کند و با مسلمانان شیعه و سنی این کشور همراه شود، اکنون به دنبال سر بریدن کودکان و نوجوانان این کشور است.

وی اظهار کرد: اگر گروهک تروریستی داعش به‌دنبال استقرار حکومت اسلامی است چرا مقابل تجاوزگری و خوی استعمارگری آمریکا در کشورهای خاورمیانه ایستادگی نمی‌کند و به‌دنبال ایجاد تفرقه و کشتار مسلمانان در کشورهای عراق و سوریه است.

رد پای کاخ سفید در حوادث عراق

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای متحد عربی در منطقه خاورمیانه با حمایت مالی و پشتیبانی سلاح‌های کشتار جمعی از گروهک تروریستی داعش، آنان را وحشی کرده‌ و به جان مسلمانان انداخته است، تاکید کرد: ما ردپای آمریکا و هم‌پیمانانش را در عراق دیدیم، آن‌ها فقط به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی در عراق و ایجاد جنگ‌های قومی و قبیله‌ای میان مسلمانان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات رکود تولید در کشور اشاره کرد و گفت: ‌درحال حاضر تولید در کشور در حالت رکود است و بیکاری نیز به درخواست‌ فراوان و امروزه جوانان در کشور تبدیل شده است.

امروز در کشور شاهد انباشتگی نیرو انسانی هستیم

لاریجانی با بیان اینکه نیروهای تحصیلکرده و دانشگاهی به اندازه کافی در کشور داریم اما متناسب و به اندازه کافی برای آنان شغل به وجود نیامده است، تصریح کرد: متاسفانه الان در ایران شاهد انباشتگی نیرو هستیم.

وی اضافه کرد: درحال حاضر در کشور هرچقدر نفت می‌فروشیم، خرج هزینه‌های جاری در کشور می‌شود و این مسئله سبب رکود ماندن تولید در کشور شده است؛ البته تلاش‌هایی در دولت و مجلس در حال انجام بوده و برای رفع موانع تولید نیازمند عزم جدی دولت در این بخش هستیم.

مسیر آینده کشور به سمت تولید است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در این مراسم با بیان اینکه مسیر آینده کشور به سمت تولید است و رهبر معظم انقلاب هم نقشه راه در این بخش را ترسیم کردند، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس به وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این فشار را خواهد آورد که شرایط لازم را برای بهبود شرایط اقتصادی کشور فراهم شود.

نظر شما