شناسهٔ خبر: 62147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نوباوه:

حتی اگر لازم باشد از هیئت رئیسه مجلس شکایت خواهیم کرد

نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در برابر هر اعمال نظری علیه رای کمیسیون در خصوص انتخاب ناظریت در هیئت نظارت بر مطبوعات تمام قد مخالفت خواهد کرد و حتی اگر لازم باشد از هیئت رئیسه مجلس شکایت خواهیم کرد.

به گزارش نماینده، بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تلاش تعدادی از نمایندگان برای زیر سوال بردن رای کمیسیون فرهنگی در انتخاب ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات از طریق ارائه استفساریه، گفت: این اقدام، ارائه استفساریه نیست، بلکه نقض قانون است؛ چراکه قانون در این زمینه صراحت دارد.

وی با بیان اینکه استفساریه مواقعی مطرح می‌شود که ابهامی وجود داشته باشد، اظهار داشت: در این زمینه، قانون به صراحت اختیار اینکه چه تعداد به صحن معرفی شوند را به کمیسیون‌ها داده و فقط حداقل تعیین شده و سقف انتخاب نمایندگان آن بر عهده کمیسیون‌های تخصصی گذاشته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: آیین‌نامه داخلی جدید مجلس چند ماه پیش به تصویب رسیده و کسی که می‌گوید با این روش حق نمایندگان تضییع می‌شود، حرف مفت و بی‌ربطی می‌زند و چون نتوانسته در زمان تصویب آیین‌نامه حرف خود را به کرسی بنشاند، چنین مسائلی را مطرح می‌کند.

نوباوه خاطرنشان کرد: افرادی که جوسازی می‌کنند، از این موضوع ناراحت هستند که رسایی و یا نبویان عضو ناظر هیئت نظارت بر مطبوعات بشوند و شاکله یک‌طرفه دولت در این هیئت به هم بریزد، لذا نگرانی آن‌ها از این بابت است.

وی با بیان اینکه در ابتدا خود مطهری نیز تمایلی برای داوطب شدن نداشت، گفت: آقای مطهری بعد از اعلام نتایج در کمیسیون نیز هیچ اعتراضی نداشت، اما فردای آن روز که قرار بود نمایندگان در صحن، عضو ناظر در هیئت نظارت بر مطبوعات را انتخاب کنند، عده‌ای از نمایندگان پشت پرده هستند و منافعی دارند، شروع به جوسازی کردند و چون افراد مورد نظر آقایان انتخاب نشدند، نمی‌خواهند زیر بار بروند که این اقدام آنها مسبوق به سابقه است و قبلا هم چنین کارهایی انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: در بند 1 ماده 218 آیین‌نامه داخلی مجلس عبارت "حداقل تعداد 2 برابر مورد نیاز" آورده شده که به معنای دادن اختیار به کمیسیون‌های تخصصی است و جبری در آن وجود ندارد و تشخیص تعداد افراد را بر عهده کمیسیون‌ها گذاشته است، بنابراین نه هیئت رئیسه و نه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند رای کمیسیون فرهنگی را زیر سوال ببرد و در آن اعمال نظر کند.

نوباوه با تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی در برابر هر اعمال نظری علیه رای کمیسیون، تمام قد مخالفت خواهد کرد، افزود: حتی اگر نیاز باشد علیه هیئت رئیسه شکایت خواهیم کرد و چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد که بدعت و باب غلطی ایجاد شود، چراکه چنین اقداماتی پیش از این هم انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس، خاطرنشان کرد: در آن روز برگه آرا بین نمایندگان پخش شد و همه رای دادند، اما با جوسازی‌ها برگه آرا جمع نشد که اقدامی خلاف قانون بود و باید رای‌گیری انجام می‌شد.

نظر شما