شناسهٔ خبر: 62086 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمان‌فر:

مردم و دولت‌ها از کمک مالی‌ و تسلیحاتی به مردم غزه و کرانه باختری دریغ نکنند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: همه مردم و دولت‌ها بایستی از هر نوع کمک مالی، جانی و سلاح به مردم مظلوم غزه و کرانه باختری برای دفاع دریغ نکنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به غزه اظهار داشت: امروز موضوع غزه به محفلی برای امتحان پس دادن سازمان‌های جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: طبق آمار ۸۵ درصد شهدای غزه که مظلومانه به خاک و خون کشیده شده‌اند، زنان، کودکان و سالخوردگان و غیرنظامیانی هستند که اساساً هیچ نقشی در این جنگ نداشتند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه تصریح کرد: تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه نشان داد که این رژیم جنایتکار برای رسیدن به اهداف شومش از هیچ جنایتی فروگذار نبوده و نیست؛ آمار شهدا و مجروحان غزه، آمار وحشتناکی است، شهادت و مجروح شدن این تعداد انسان در برابر جمعیت ۱.۵ میلیون نفری غزه، یک فاجعه انسانی است که به هیچ وجه کسی نمی‌تواند آن را توجیه کند.

وی تأکید کرد: سازمان‌های جهانی نیز در برابر این همه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در یک سکوت کاملاً غیرمنطقی به سر می‌برند که نه تنها این جنایات را محکوم نمی‌کنند بلکه اجازه نمی‌دهند مردم دنیا نسبت به این همه جنابت مطلع شوند.

پژمان‌فر بر همین اساس یادآور شد: اساساً با ساز و کاری که امروز در ارتباط با حقوق‌بشر در دنیا وجود دارد، نمی‌توانیم حقوق انسان‌ها را تضمین و رعایت کنیم و باید سازمان‌های دیگری را شکل دهیم تا این مجامع بتوانند از حقوق انسان‌ها دفاع کنند، چرا که امروز سازمان‌های بین‌المللی همگی تبدیل به عوامل استکبار جهانی شدند و در راستای تأمین خواسته‌های آنان پیش می‌روند.

وی متذکر شد: شهادت و مجروح مسلمانان در غزه در واقع پاره‌های تن یک میلیارد و ۶۰۰-۷۰۰ میلیون مسلمانی است که در این کره خاکی زندگی می‌کنند، لذا این موضوع یک مسئله فرامذهبی است که به مذهب هم کاری ندارد و اتفاقاً اکثر این شهدا سنّی هستند.

نماینده مشهد در مجلس همچنین با بیان اینکه انتظار می‌رود مسلمانان در برابر جنایات صهیونیست‌ها ساکت ننشینند ولو حاکمان آنان سکوت کنند، گفت: مردم مسلمان دنیا باید با اشکال مختلف اعتراضاتشان را نسبت به این جنایات انسانی نشان دهند، همه مردم و دولت‌ها بایستی از هر نوع کمک مالی، جانی و سلاحی به مردم مظلوم غزه و کرانه باختری برای دفاع دریغ نکنند.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق‌بشری نیز روشن است، آنان در یک خفقانی قرار گرفتند ولی امیدواریم شرایط طوری شود تا این سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از دست استکبار خارج شوند و بتوانند صدای مردم مظلوم غزه و دنیا را بشنوند.

نظر شما