شناسهٔ خبر: 62075 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درباره بیانات مهم رهبری در روز عید فطر؛

نقشه راه ایران برای کمک به غزه؛ تعیین راهکارها و وظایف جهان اسلام و بشریت

رهبری

به گزارش نماینده، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان مهمی به اوضاع غزه مقاوم که در برابر وحشیانه‌ترین هجمه صهیونیست‌های غاصب قرار گرفته است، اشاره کردند که به‌مثابه نقشه راهی برای مسلمانان و وجدان‌های بیدار جهان قلمداد می‌شود. ضرورت محکومیت و مجازات جانیان صهیونیست و حامیانش، تجلیل از مقاومت بی نظیر مردم غزه و لزوم تقویت و تجهیز ملت فلسطین سه نکته کلیدی و مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان وظایف جهان اسلام و دنیای انسانیت از آنها یاد کرده اند.

فاجعه عظیم تاریخی

توصیف جنایات صهیونیست ها به عنوان نسل کشی و فاجعه عظیم تاریخی، ضرورت محاکمه و مجازات جنایتکاران و حامیان آنها به عنوان مطالبه سخنگویان ملت ها، مصلحان و دلسوزان جهان، تجلیل از مقاومت تحسین برانگیز مردم غزه با وجود امکانات محدود در برابر حملات شبانه روزی و بی رحمانه دشمن پلید و بی رحم صهیونیست و لزوم درس گرفتن همگان از آن که به لطف این مقاومت و یاری خداوند در نهایت بر دشمن پیروز خواهند شد، تلاش حامیان رژیم صهیونیستی برای تحمیل آتش بس بر مردم غزه به عنوان یکی از نشانه های پیروزی مقاومت و شکست این رژیم و پشیمان بودن متجاوزان از ورود به باتلاق غزه از نکات مهم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود.

رژیم صهیونستی در طول 23 روزی که از جنگ تمام عیار و وحشیانه اش علیه نوار غزه می گذرد، بیش از هزار و دویست انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده است که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، بیش از هفت نفر، زخمی و ده ها هزار نفر دیگر هم بی خانمان شده اند و این جنایات وحشیانه همچنان در سایه حمایت های آمریکا و سکوت توام با همدستی و رضایت مجامع بین المللی مدعی حمایت از حقوق بشر و برخی رژیم های عربی سازشکار ادامه دارد.

هدف از خلع سلاح مقاومت

اخیرا باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دفاع مجدد از جنایات این رژیم در غزه خواستار خلع سلاح گروه های مقاومت شد تا دیگر هیچ مانعی در برابر اشغالگران قدس برای ادامه سیاست های تجاوزکارانه و وحشیانه آنها باقی نماند.

هدف از تلاش سردمداران جبهه استکبار از جمله رئیس جمهوری آمریکا برای خلع سلاح مقاومت همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، گرفتن همین امکانات محدودی است که جریان مقاومت برای دفاع مختصر از مردم فلسطین در اختیار دارد تا دشمن صهیونیست هر زمانی که خواست بتواند فلسطین را در هم بکوبد و فلسطینی ها امکان دفاع نداشته باشند.

وظیفه دنیای اسلام

آنچه در جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، دردناک تر است، ضعف و انفعال و سکوت اکثر کشورهای اسلامی به استثنای جمهوری اسلامی ایران، سوریه و مقاومت لبنان در برابر کشتار مردم بی دفاع غزه است، به فرموده ولی امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دنیا از جمله دنیای اسلام باید فورا به وظیفه خود عمل کند و هر چه می تواند به تجهیز ملت فلسطین برای دفاع از خود در مقابل تجاوزات صهیونیست های آدمکش کمک کند.

نیاز فلسطینی ها به سلاح و ضرروت برخورد سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با حامیان صهیونیست ها از جمله عوامل مهمی است که می تواند انگیزه مردم و مقاومت فلسطین را برای ادامه دفاع از آرمان های برحق خود دوچندان کند، نکته ای که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی موظفند از همدستان و حامیان جانیان حاکم بر تل آویو، ابراز برائت و تنفر کنند و در صورت امکان با آنها برخورد اقتصادی – سیاسی کنند.

لزوم کنار گذاشتن اختلافات و استفاده از تمام توان و امکانات خود برای تامین نیازهای مردم غزه یکی دیگر از توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی در این برهه حساس است.

دلایل وجود تفرقه در جهان اسلام

چرا امروز کشورهای اسلامی دچار تفرقه و اختلاف شده اند و همین تفرقه هم سبب شده است تا مردم فلسطین شرایط سخت تری را تحمل کنند، انگیزه های سیاسی و قدرت طلبانه مهمترین عامل بروز تفرقه در امت اسلامی به تعبیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب است و مسئولان کشورهای اسلامی باید برای تشکیل امت واحده و مقتدر، این انگیزه ها را کنار بگذارند، زیرا اگر قدرت طلبی ها، وابستگی ها(به دشمنان امت اسلام و در راس آنها آمریکا) و فسادها نتواند جهان اسلام را از هم جدا کند، در این صورت هیچ قدرت مستکبری جرات تعرض و تجاوز به کشورهای اسلامی یا باج خواهی از دولت های اسلامی را نخواهد داشت.

گستاخی اشغالگران قدس در قتل عام مردم غزه یکی از نتایج تفرقه در دنیای اسلام به فرموده مقام معظم رهبری است.

نکته مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند، سانسور رسانه های غربی و جلوگیری از مطلع شدن افکارعمومی غرب از عمق حوادث غزه و جنایات صهیونیست هاست و انعکاس حتی بخشی از این جنایات در رسانه های غربی، ملت های غیر مسلمان را تکان داده و آنها را به خیابان ها کشانده است.

توصیه مهم رهبر فرزانه انقلاب به دولت های اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند مردم غزه در این جنگ نابرابر تنها هستند و وظیفه دولت های اسلامی این است که به یاری مظلومان برخیزند و نشان دهند که جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم آرام نمی نشیند.

اما برای تحقق این هدف چه اقداماتی لازم است؟ به فرموده مقام معظم رهبری، همه دولت های اسلامی باید از اختلاف نظرهای سیاسی و غیر سیاسی چشم پوشی کرده و همه با هم به کمک مردم مظلوم غزه بشتابند که در چنگال رژیم صهیونیستی و به تعبیر معظم له، گرگ خونریز صهیونیست در حال دست و پا زدن هستند.

وظایف مهم جهان اسلام در این برهه حساس

قرار گرفتن دو وظیفه اساسی در دستورکار جهان اسلام از نظر حضرت آیت الله خامنه ای ضروری است، اول وظیفه مهم کشورهای اسلامی این است که امکانات حیاتی و ضروری را برای مردم غزه فراهم کنند و دومین وظیفه اساسی آنها هم دادن عکس العمل قوی و مناسب درمقابل رژیم آدمکش صهیونیستی و حامیانش است.

مهمترین نیازهای مردم غزه

مردم غزه نیاز مبرمی به غذا، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازلی دارند که در حملات ددمنشانه صهیونیست ها ویران شده است و البته برای دفاع از خود به سلاح نیز نیاز دارند.

توصیه دلسوزانه ولی امر مسلمین جهان به دولت های اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای، لزوم عمل کردن دولت های اسلامی به وظایف دینی و انسانی آنها را یادآور شده و خطاب به آنها فرمودند که بیایید برای کمک رسانی به مردم غزه و غلبه بر موانعی که صهیونیست ها در این راه ایجاد می کنند، همراه و همدست شویم تا اینگونه به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم.

مقابله با عاملان ظلم تاریخی غزه را وظیفه دیگر دنیای اسلام دانستند و به این نکته اشاره فرمودند که جانیان صهیونیست و حامیانشان برای آدمکشی حیرت آور و کودک کشی نفرت انگیز در غزه، بی شرمانه توجیه و استدلال می آفرینند که این، اوج خباثت و بی حیایی آنان را نشان می دهد.

چه کسانی همدست صهیونیست ها در کشتار کودکان غزه هستند

حمایت آشکار کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس و تایید تلویحی یا آشکار مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل از فجایع و جنایات صهیونیست ها از نگاه مقام معظم رهبری به مثابه مشارکت و همدستی در جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی قلمداد می شود.

نقش امکانات اقتصادی و سیاسی در کمک به مردم فلسطین

متاسفانه برخی کشورهای عربی از امکانات اقتصادی عظیمی از جمله منابع نفت و گاز برخوردارند که برخی از آنها متاسفانه از این سلاح کارساز و اساسی نه تنها در راستای حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین استفاده نمی کنند، بلکه این امکانات خدادادی و ثروت های ملت های خود را به بهای اندک در اختیار حامیان قسم خورده رژیم صهیونیستی قرار می دهند و هرگز حاضر نشده اند از این سلاح یعنی سلاح نفت برای وادار کردن حامیان رژیم صهیونیستی به اعمال فشار بر اشغالگران قدس استفاد کنند که مهمترین دلیل آن، وابستگی و سرسپردگی آنها به آمریکا برای حفظ تاج و تخت خود است.

مقام معظم رهبری، ابراز برائت و تنفر از همدستان و حامیان رژیم جنایتکار حاکم بر تل آویو و در صورت امکان برخورد اقتصادی و سیاسی با آنها را وظیفه ملت های مسلمان و دولت های اسلامی دانستند.

حمایت مستمر ایران از فلسطین

مردم مومن و انقلابی ایران مهمترین یاور مردم فلسطین بوده اند، انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین اصول خود را حمایت از مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین اعلام کرده است، امام خمینی(ره)، وجود رژیم صهیونیستی را همانند یک غده سرطانی دانسته اند که ریشه همه مشکلات و بحران های منطقه ای است و تنها راه رفع این معضلات هم در ریشه کنی این غده است.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با بستن سفارت رژیم صهیونیستی که در زمان رژیم شاه معدوم فعال بود، و افتتاح سفارت فلسطین، عزم راسخ خود را برای حمایت از مردم فلسطین به جهانیان نشان داد، ایران طی بیش از سی و پنج سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد، حتی یک لحظه از حمایت های اصولی خود از آرمان های ملت فلسطین و مقاومت لبنان و فلسطین دست نکشید و به خاطر این مواضع اصولی و حمایت ها، فشارها و تحریم های ظالمانه و بی رحمانه ای را هم متحمل شده است، اما این فشارها هیچ تاثیری بر موضع ثابت و خدشه ناپذیر ایران در خصوص مساله فلسطین نداشته و تهدیدها باعث کوتاه آمدن  از مواضع عادلانه اش نداشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای نیز با اشاره به حمایت های صریح ملت ایران از مردم غزه و عزم راسخ آنها در ادامه این حمایت ها که آخرین نمونه آن حضور گسترده و چند ده میلیونی در راهپیمایی روز جهانی قدس بود، تاکید کردند صدای بلند حمایت از مظلوم در جمعه آخر ماه رمضان از ایران به گوش جهانیان رسید و این ملت علاوه بر این گونه حمایت ها، هر کار دیگری که از عهده اش بر آید، با استواری تمام انجام خواهد داد.

تلاش آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی برای تحمیل آتش بس بر مردم غزه بر اساس خواسته های این رژیم غاصب و جنایتکار با هدف خارج کردن این رژیم از باتلاق و ورطه ای که در آن گرفتار شده است، از دیگر نکاتی بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.

یکی از مهمترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی که پیش از عید فطر مطرح کرده بودند، ضرورت مسلح کردن مردم کرانه باختری برای تنگ کردن عرصه بر صهیونیست های غاصب و وادار کردن این رژیم به توقف جنایات خود است، چرا که اگر مردم کرانه باختری هم مسلح شوند با توجه به مردم مقاوم غزه و گروه های مبارز که خوشبختانه از نظر سلاح و امکانات نظامی در وضعیت مناسبی به سر می برند، آن گاه صهیونیست های غاصب به گفته سید حسن نصرالله برای دست زدن به ماجراجویی و جنگ افروزی، بارها به عواقب خطرناک آن خواهند اندیشید و دیگر به راحتی هر گاه بخواهند نمی توانند مرتکب چنین اشتباه فاحش و مرگباری شوند.

بی شک اگر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی برخوردار از منابع غنی نفت و گاز به توصیه های مهم مقام معظم رهبری که همچون نقشه راهی برای کمک به مردم فلسطین در غزه است، عمل کنند، رژیم صهیونیستی دیگر جرات تعدی و تجاوز به مردم فلسطین را پیدا نخواهد کرد.

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما