شناسهٔ خبر: 62071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هشدار رئیس‌جمهور جدید عراق به ترکیه/ «معصوم» خواستار تشکیل دولت مشارکتی شد

فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق ضمن هشدار به ترکیه درباره سرایت تروریسم به این کشور، از تمام طرف‌های سیاسی داخلی عراق خواست برای حل بحران و همچنین تشکیل دولت مشارکتی تلاش کنند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری سومریه نیوز، «فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور جدید عراق در گفت‌وگوی تلفنی که احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با وی برقرار کرد، درباره سرایت «ویروس تروریسم» به ترکیه هشدار داد.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر کرد اعلام کرد، که فؤاد معصوم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن بیان اینکه ترکیه کشوری مهم و راهبردی برای عراق است، به داود اوغلو هشدار داده است که اگر مسئله ترویسم بسرعت حل نشود،   ممکن است «ویروس تروریسم» به ترکیه نیز وارد شود.

معصوم همچنین در این گفت‌وگو تاکید کرد که عراق هدف «حمله وحشیانه‌ تروریست‌ها قرار گرفته است و اگر بسرعت حل این موضوع حل نشود، این ویروس بسرعت سرایت می‌کند».

داود اوغلو این تماس تلفنی را برای تبریک به معصوم برای انتخابش به عنوان رئیس جمهوری عراق و حلول ماه شوال و عید فطر برقرار کرد. دو طرف در این گفت‌وگو بری همکاری برای حل مسائل مشترک نیز تاکید کردند.

تاکید رئیس جمهوری جدید عراق برای تشکیل دولت مشارکت ملی

از طرف دیگر، فؤاد معصوم در دیدار با « هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و وزیر حمل و نقل عراق، بر ضرورت همکاری همه طرف‌های سیاسی برای حل بحران و تشکیل دولت مشارکت ملی طبق قانون اساسی، تأکید کرد.

در بیانیه صادره پس از این دیدار آمده است: هادی‌العامری، نیز همکاری کامل خود در کمک به رئیس‌جمهوری و  ایجاد شرایط مناسب سیاسی را به فؤاد معصوم اعلام کرد.

العامری در ادامه با تبریک انتخاب فؤاد معصوم به ریاست‌جمهوری، عید فطر را نیز به وی تبریک گفت و قول همکاری و تلاش مستمر در جهت موفق بودن طرح‌های سیاسی را به رئیس‌جمهور عراق داد.

 

نظر شما