شناسهٔ خبر: 62054 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نسبت به روز معاملاتی گذشته رقم خورد

کاهش ۱۱ درصدی ارزش معاملات خرد بورس/ اختصاص ۵۷.۵ درصد به دادوستدهای بلوکی

در حالی ارزش معاملات خرد بورس اوراق بهادار در آخرین روز کاری نسبت به روز ماقبل خود با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده که دادوستدهای بلوکی بازار ۵۷.۵ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس در بررسی نمای کلی از آخرین روز معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل با افزایش ۱۵۰ واحدی (۰.۲۰ درصد مثبت) به ۷۴ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

در مجموع معاملات کل بازار، ارزش داد و ستد سهام ۶.۷ درصد کاهش و دفعات معاملات ۹.۱ درصد افزایش داشته است.

در آخرین روز کاری بورس تهران در بخش معاملات خرد بازار، ارزش معاملات با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به یک روز گذشته خود به ۹۸۹ میلیارد ریال رسید به طوریکه معاملات خرد بازار ۴۲.۵ درصد از کل معاملات بازار را به خود اختصاص داد.

بخش دادوستدهای بلوکی بازار نیز با در برگیری ۵۷.۵ درصد از کل ارزش معاملات، افزایش ۳.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات بازار بلوک برخلاف ارزش آن با کاهش ۱۱.۹ درصدی همراه بوده است که در مجموع ۴۵.۹ درصد از حجم کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

در بازار معاملات مشتقه نیز ارزش کل معاملات اوراق اختیار فروش تبعی به ۲۳۸ میلیون تومان رسید و تعداد قراردادهای معامله شده از مرز ۶۸۰ هزار قرارداد نیز فراتر رفت در حالیکه در روز ماقبل خود تعداد قرارداد معامله شده اوراق اختیار فروش تبعی کمتر از ۴۲ هزار قرارداد بود.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات اوراق مشارکت در آخرین روز معاملاتی این هفته بورس تهران به ۲۷ میلیارد ریال نزدیک شد که افزایش ۳۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما