شناسهٔ خبر: 62045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«یدیعوت»: تل‌آویو به دنبال آتش‌بس مصری - عربستانی است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد اسرائیل برای جلب رضایت عربستان با گفت‌وگو پیرامون طرح آتش‌بس قطر مخالف است.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری «نبأ پرس»، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یادداشتی تحت عنوان « آتش‌بس؛ «اسرائیل»  [طرح] عربستان سعودی را می‌خواهد نه قطر»  نوشت که رژیم صهیونیستی برای تقویت روابط با عربستان سعودی برای برقراری آتش‌بس به دنبال جلب رضایت این کشور است و از طرح قطر و پیشنهادات  آن برای آتش‌بس استقبال نمی‌کند.

بر اساس این گزارش «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا دلیل مخالفت شدید رژیم صهیونیستی با طرح قطر را درک نمی‌کند و محافل سیاسی اسرائیلی به دنبال حل و فصل وضعیت کنونی از مسیر مصر و عربستان است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه افزود که عربستان در حال حاضر در طرف «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر علیه محور ترکی-قطری پشتیبان حماس قرار دارد.

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه بیش از یک ۱۰ روز است که ادامه دارد و تا کنون پیشنهادهای مختلفی از قطر، مصر و ترکیه و آمریکا مطرح شده که به گفته کارشناسان نزدیک به محور مقاومت، همه این طرح‌ها در محتوا شبیه به همند و تاکنون خواسته‌های مقاومت را مد نظر قرار نداده‌اند.

نظر شما