شناسهٔ خبر: 61818 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

افشاگری رضاييان عليه عاملان كارت‌های معافيت

پسر دهكردی هم چنين كارتی دارد، او بی اطلاع نبوده است/ 6 بازيكن ديگر فولاد هم كارت‌هاي تقلبي دارند

به گزارش نماینده، ماجراي كارت‌هاي معافيت برخي از بازيكنان شاغل در ليگ برتر، اين روزها به سوژه اصلي فوتبال ايران تبديل شده است. يكي از باشگاه‌هايي كه در مظان اتهام قرار دارد، فولاد خوزستان است. از همين رو رضاييان، مديرعامل سابق فولاد به سوالات بانک ورزش پاسخ داد تا زواياي ديگري از اين پرونده روشن شود.

دليل اينكه كارت‌هاي جعلي معافيت بيشتر در اهواز رايج شده، چيست؟
من فكر مي‌كنم اين بحث به اهواز برنمي‌گردد، بلكه به يك فرد كه نفوذ و توانايي داشته مربوط مي‌شود. شما وقتي در يك جايي، به يك نفر يك سري امكانات بدهيد و اين امكانات فريبنده باشد، اين مسايل پيش مي‌آيد. بازيكنان فولاد پول داشتند و از تسهيلات غيرقانوني كه اين فرد به آنها ارايه داده، استفاده كردند.

به نظر شما بايد بازيكنان فولاد هم مجرم شناخت؟
نمي‌شود گفت بازيكنان از غيرقانوني بودن اين كارت‌ها اطلاع نداشته‌اند. قطعا آنها هم در جرم اين فرد با او همدست بوده‌اند. به طور كلي بحث كارت‌هاي معافيت بازيكنان را نمي‌شود باز كرد چرا كه مسايلي است كه نظام وظيفه از كم و كيف آن مطلع است. تمام ماجرا هم به طرف فوتبالي قضيه برنمي‌گردد.

در دوره‌اي كه شما مديرعامل فولاد بوديد، براي بازيكنان‌تان كارت معافيت جعلي گرفته بوديد يا نه؟
در دوره ما هفتصد هزار تومان مي‌داديم و كارت معافيت را مي‌خريديم. چون مجلس مجوزهاي لازم را داده بود. زمان ما با اين مبلغ به طور قانوني كارت معافيت صادر مي‌شد و ديگر نيازي به ۲۰، ۲۵ ميليون تومان هزينه براي گرفتن كارت معافيت نبود. البته بايد به اين موضوع هم اشاره كنم كه اين كارت‌ها جعلي نيست!

با بازيكنان سربازتان چكار مي‌كرديد؟
راستش آن زمان بازيكنان ما با اينكه شامل قانون معافيت نمي‌شدند و مجلس مجوزش را پس گرفته بود، ما همه بازيكنانمان را مانند مبعلي، ميثم سليماني و مكي شريفي را به تيم‌هاي نظامي فرستاديم.

به نظر شما آيا باشگاه فولاد با آگاهي اين كارت‌ها را براي بازيكنانش گرفته يا خير؟
راستش من هم شنيده‌ام پسر خود دهكردي هم در ميان اين افراد بوده و قاعدتا نمي‌شود گفت كه ايشان از اين مساله مطلع نبوده‌اند. اصولا دهكردي آدم محافظه‌كاري است و خيلي وارد اين‌جور مسايل نمي‌شود. بايد با خودش مصاحبه كرد و پاي صحبت‌هايش نشست و ديد كه چه مي‌گويد. من اگر حرفي هم بزنم، مي‌گويند از روي خصومت اين حرف‌ها را زده. بهتر است خود آقاي دهكردي از اعتبار خودش و فولاد دفاع كند.

اينكه مي‌گويند ماجراي كارت‌هاي معافي بازيكنان فولاد از يكي دو نفر هم فراتر است، صحت دارد؟
راستش من در باشگاه فولاد نيستم كه اين موضوع را به طور دقيق بخواهم توضيح دهم. اما من هم شنيده‌ام كه چهار، پنج بازيكن ديگر فولاد هم چنين مشكلي دارند. بايد ديد چه كسي در تيم فولاد نوين اين مسايل را به وجود آورده است.   

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۳:۴۳فرهاد 0 0

    این آقا یه زمان مدیر باشگاه بودند و بدلیل لابیگری و ارتباطشون با مافیای فوتبال کشور از طرف هيئت مدیر فولاد از باشگاه به بیرون پرت شدند و الان که آب گل آلود شده خودشو پرونده وسط که ماهی بگیره کور خونده خرچنگ هم نسیبش نمیشه
    دهکردی بعد از چندسال مدیرعاملی بدون حاشیه الان در بدترین شرایط تحت فشار قرار گرفته و عده ای برای صندلیش کیسه دوخته اند ولی کور خوندن هوادارها پشت دهکردی هستند
    دهکردی شاگرد مکتب مرحوم دهداریه .
                                

نظر شما