شناسهٔ خبر: 61584 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مقام معظم رهبری چه توصیه های به رئیس جدید بنیاد مستضعفان فرمودند؟

محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه رئیس جدید بنیاد مستضعفان با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای به رئیس جدید این بنیاد گفت: حضرت آقا تأکید کردند بوروکراسی عریض و طویل را اصلاح کنید، سرمایه‌ها را برای مستضعفان بفروشید.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هرچه بخواهم درباره فعالیت‌های اقتصادی بگویم زیره به کرمان بردن است.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) از اباذر سؤال کرد: می‌خواهی بهشتی شوی فقط با سه شرط میسر است، این که آرزوهایت را کوتاه کن. آرزوی بزرگ چیز خوبی نیست و همیشه مرگ را جلوی چشمانت ببین و به فکر مرگ باش و از خدا به‌معنای واقعی حیا کن.

اباذر در جواب گفت: همه از خدا حیا می‌کنند. پیامبر فرمودند: منظورم این حیا نیست، قبرستان‌ها را فراموش نکن و ببینید اجسادی در آنجا متلاشی شده است. مواظب خوراک باشید. باید بدانید خوراک حلال است یا حرام.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود: معارفه و تودیع معنی ندارد. دو چهره شناخته شده هستند برای همه مردم. سنگری به سنگری عوض می‌شود.

محمدی گلپایگانی گفت: بنده از دور و نزدیک با فعالیت‌های فروزنده آشنا بودم. در روزی که آقای سعیدی‌کیا خدمت آقا رسید، آقا این جمله را فرمودند: زمانی این بنیاد ۱.۵ میلیارد تومان درآمد نداشت و باید دولت ۲.۵ میلیارد تومان به آن کمک می‌کرد، مسئولیت به رفیق‌دوست واگذار شد و وی در دوران فعالیتش درآمد بنیاد را به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان رساند. آنچه را گرفت با آنچه تحویل داد زمین تا آسمان تفاوت داشت.

وی ادامه داد: پس از آن آقای فروزنده بنیاد را تحویل گرفت و به توصیه‌های ناحق احدی گوش نکرد. بنیاد مستضعفان نهادی مادی پولساز است و پول و مال هم پسندیده و جذاب است. آقای فروزنده به حرف کسی که بخواهد باندبازی کند گوش نکرد.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه این روش گلایه‌های فراوانی را به‌دنبال داشت، گفت: اما آقا واقف بودند به این مسائل و به این حرفها توجهی نداشتند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه آقای سعیدی‌کیا به‌معنای واقعی کلمه مقلد رهبر معظم انقلاب است، گفت: در حادثه غم‌بار زلزله بم می‌دیدم آقای سعیدی‌کیا با افراد زلزله‌زده با چه محبت پدرانه آنچه از دستش برمی‌آمد انجام داد.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه آقای فروزنده و آقای سعیدی‌کیا پرونده درخشانی دارند، افزود: حضرت آقا فرمودند ما از آقای فروزنده ناراضی نیستیم بلکه بنیاد را نجات داد، همچنان که رفیق‌دوست بنیاد را نجات داد. هیچ‌گونه شکایت و گزارش نسبت به ایشان و نزدیکانش مطلقاً نداریم.

وی خطاب به فروزنده گفت: این فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای شما افتخار است.

وی تصریح کرد: بنیاد درآمدش باید صرف مستضعفان شود.

محمدی گلپایگانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به سعیدی‌کیا، گفت: حضرت آقا فرمودند حرف اصلی‌ام این است که جنابعالی بنیاد را از بنگاه اقتصادی افزایش یابنده به یک بنیاد مستضعفان به تمام معنا تبدیل کنید. بنیاد باید در خدمت مستضعفان باشد.

وی ادامه داد: حضرت آقا تأکید کردند بوروکراسی عریض و طویل را اصلاح کنید. من شما را به‌معنای واقعی کلمه مدیر جهادی می‌دانم و بدون هیچ ملاحظه‌ای مدیریت جهادی را اجرا کنید. سرمایه‌ها را برای مستضعفان بفروشید و کار را به عناصر ارزشی بسپارید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تأکید کرد: توفیقات مسئول جدید بنیاد مستضعفان را از خداوند متعال خواستارم.

نظر شما