شناسهٔ خبر: 61348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هواپیمای الجزایری با ۱۱۶ سرنشین در نیجر سقوط کرد

الجزایر تلویزیون خصوصی النهار الجزایر اعلام کرد هواپیمای الجزایری با ۱۱۶ سرنشین در نیجر سقوط کرده است.

به گزارش نماینده، تلویزیون خصوص النهار الجزایر گزارش داد هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی دولتی الجزایر که امروز پنجشنبه پنجاه دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه واگادوگو پایتخت بورکینافاسو ارتباطش را با بخش های ناوبری هوایی فرودگاه از دست داد پس از عبور از آسمان نیامی، پایتخت نیجر سقوط کرده است.

این هواپیما از نوع ایرباس ۳۲۰ و با شماره پرواز EH۵۰۱۷ در حال بازگشت از فرودگاه واگادوگو به سمت فرودگاه بین المللی الجزایر بود.

خطوط هوایی الجزایر اعلام کرد که این هواپیما به دلیل گذشتن از یک دالان پروازی که تحت تأثیر امواج بسیار شدید طوفان بوده، سقوط کرده است.

این هواپیما یکصد و ۱۰ مسافر داشت که از جمله آن ۲۰ لبنانی و دو الجزایری بودند. وزیر ترابری فرانسه نیز اعلام کرد که حدودا ۵۰ نفر از مسافران این هواپیما، اتباع فرانسه بوده‌اند. تمامی ۶ خدمه این پرواز نیز اسپانیایی بوده‌اند.

تلویزیون النهار گفت خدمه پرواز هواپیما از اتباع خارجی بودند، این هواپیما از مدل ایربابس ۳۸۰ بوده که شرکت هواپیمایی الجزایر آن را از یک شرکت هواپیمایی اسپانیایی اجاره کرده است و در وضعیت مناسبی برای پرواز نبوده و قبل از ماه مبارک رمضان هم تحت تعمیر بوده است.

 

نظر شما