شناسهٔ خبر: 61311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کیایی‌نژاد:

هیئت رئیسه "سیاسی‌‌کاری" کرد چون مطهری رای نیاورده بود/گزینه‌های کمیسیون فرهنگی تغییر نمی‌کند

کیایی نژاد عضو کمسیون فرهنگی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس به دلیل رای نیاوردن در بحث انتخاب نماینده ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات سیاسی‌‌کاری کرده است، گفت: کمیسیون فرهنگی گزینه‌های خود را تغییر نمی دهد.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام مفید ﻛﻴﺎﻳﻲ ﻧﮋاد نماینده مردم ﺳﺎوﺟﺒﻼغ و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه انتخاب گزینه‌های کمیسیون فرهنگی برای هیئت نظارت بر مطبوعات برابر آئین‌نامه داخلی مجلس بود، تصریح کرد: اقدامی که روز گذشته در مجلس رخ داد و انتخاب نماینده ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات برگزار نشد، سیاسی کاری بود.

وی افزود: اگر بخواهم صریح و رک بگویم ماجرا این بود، چون مطهری رای نیاورده بود، می‌خواست انتخابات را باطل کنند تا مجدداً انتخابات برگزار شود و مطهری به صحن معرفی شود.

کیایی‌نژاد با انتقاد از اظهارات علی لاریجانی که گفته بود انتخاب گزینه‌های کمیسیون فرهنگی بر هیئت نظارت بر مطبوعات "ابهام" دارد، گفت: ما نمی‌دانیم منظور آقای رئیس از ابهام چیست؟ هیچ ابهامی نداشت فقط برخی می‌خواستند با بازی سیاسی گزینه‌ها را تغییر دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات علی مطهری که گفته بود اکثر اعضای کمیسیون فرهنگی از اعضای جبهه پایداری هستند و به همین دلیل به وی رای نداده‌اند، تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی ۵ نفر به وی رای‌ داده بودند که به نظرم آنها با این رفتار مطهری اکنون پشیمان هستند؛ مشخص است که نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی از مواضع و عملکرد آقای مطهری راضی نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه اینکه کمیسیون فرهنگی به مطهری رای داده یا نه جزء قواعد دموکراسی است و همگان باید به آن احترام بگذارند، تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی تصمیم خود را گرفته و گزینه‌های خود را معرفی کرده است لذا در هر صورت کمیسیون نظر خود را تغییر نخواهد داد.

نظر شما