شناسهٔ خبر: 61307 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام طاهری در گفتگو با "نماینده":

معاونت نظارت مجلس در نامه ای به کمیسیون فرهنگی تصریح کرد که دو کاندیدا معرفی شود

طاهری کمیسیون فرهنگی بر طبق روال و حتی طبق نامه معاون آقای لاریجانی (معاونت نظارت مجلس) به کمیسیون ابلاغ کرده، عمل نموده است و انتخابات جهت معرفی نفرات به صحن علنی به صورت شفاف انجام و منتخبین به صحن علنی اعلام شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات در گفتگو با نماینده ضمن تأکید بر عملکرد مطابق آیین نامه کمیسیون فرهنگی، تصریح کرد: «در نامه‌ای که معاونت نظارت  مجلس قبل از روز انتخابات به کمیسیون فرهنگی ابلاغ کرده است، اشاره شده که بر طبق ماده ۲۱۸ آیین نامه داخلی باید برای هیئت نظارت بر مطبوعات دو نفر و برای شورای نظارت بر صدا و سیما چهار نفر را به صحن علنی معرفی کنیم. و به صورت شفاف در نامه به دو نفر و چهار نفر اشاره شده است و البته این نامه بر اساس آیین نامه نوشته شده است. »

نماینده مردم گرگان با کم لطفی خواندن اقدام ریاست مجلس، اظهار داشت: «سال‌هاست که آیین نامه اجرا می‌شود و در هیچ یک از سالها کلمه حداقل ابهام نداشته!؟ چگونه است که لفظ حداقل به یکباره امروز مبهم شده است!؟ »

وی با اشاره به روند عملکرد گذشته مجلس در این خصوص عنوان کرد: «اگر طبق روال در انتخابات قبلی هم حداقل را رعایت نمی‌کردند و بیشتر معرفی می‌کردند ما نیز در کمیسیون فرهنگی به همان شیوه عمل می‌کردیم ولی در حال حاضر کمیسیون فرهنگی بر طبق روال و حتی طبق نامه معاون آقای لاریجانی (معاونت نظارت مجلس) به کمیسیون ابلاغ  کرده، عمل نموده است و انتخابات جهت معرفی نفرات به صحن علنی به صورت شفاف انجام و منتخبین به صحن علنی اعلام شده‌اند. »

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در نهایت ضمن تأکید بر خلاف روال بودن عدم برگزاری انتخابات روز گذشته در صحن علنی، اشاه کرد: «در جلسه روز گذشته، حجت الاسلام سالک و حجت الاسلام آقاتهرانی با آقای لاریجانی صحبت کردند ولی منجر به انتخابات نشد. به نظر می‌رسد در این امر خلاف روال، حق کمیسیون فرهنگی تضییع شده است و البته در جلسه علنی بعدی این موضوع را رسیدگی خواهیم کرد. »

 

نظر شما