شناسهٔ خبر: 61302 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

چند نفر در جهان فقیر هستند؟

سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه هشدار داد بیش از دو میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان فقیر هستند و یا در مرز فقر قرار دارند.

به گزارش نماینده، برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گزارش سال ۲۰۱۴ میلادی خود که امروز در توکیو منتشر شد تاکید کرد با توجه به بحران های مالی و بلایای طبیعی بیم آن می رود بر شمار فقرای جهان افزوده شود.


 در این گزارش بهای جیره های مواد غذایی و درگیری های خشونت بار به عنوان عوامل مهم گسترش فقر در جهان اشاره شده است.


آژانس برنامه توسعه سازمان ملل تاکید کرد هر چند در مجموع میزان فقر در جهان کاهش یافته است نابرابری های فزاینده و آسیب پذیری های ساختاری وجود دارد که تهدید و خطر جدی برای مقابله با فقر به حساب می آیند.


این نهاد سازمان ملل در گزارش خود نوشت : حذف فقر مطلق باید همواره مد نظر باشد و باید بعد از دستیابی به این هدف قادر به حفظ آن بود. ‌


این گزارش حاکی است باید به ویژه افرادی را که با بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوایی یا شوک های مالی مواجهند حمایت کرد.


تاکید بر کاهش این قبیل آسیب پذیری ها در برنامه توسعه تنها راهی است که اطمینان می دهد در این زمینه به طور پایدار پیشرفت حاصل خواهد شد.


به موجب این گزارش، حمایت اجتماعی اصولی از فقرای کل جهان کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی جهان هزینه دارد.


این گزارش می افزاید: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در جهان با معادل کمتر از یک دلار و ۲۵ سنت یا کمتر در روز زندگی می کنند.


به موجب این گزارش، نزدیک به یک و نیم میلیارد نفر در فقر زندگی می کنند که در ۹۱ کشور در حال توسعه پراکنده اند و ۸۰۰ میلیون نفر در مرز فقر قرار گرفته اند.


این گزارش تاکید دارد بیکاری اغلب با افزایش جنایت، خشونت، ‌ مصرف مواد مخدر و خودکشی همراه است.


واحد مرکزی خبر: هلن کلارک رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در مقدمه این گزارش نوشته است: با غلبه بر این آسیب پذیری ها کل جهان شاهد پیشرفت خواهد بود و توسعه عادلانه تر و پایدارتر در میان مردم تقسیم خواهد شد.

 

منبع:جام

برچسب‌ها:

نظر شما