شناسهٔ خبر: 61174 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

روحانی:

شکوه روز قدس به معنای حمایت بیشتر از مردم فلسطین است

روحانی رئیس جمهور تصریح کرد: هر چه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر باشد، به معنای حمایت بیشتر از ملت مظلوم فلسطین است.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اهمیت راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: هرچه راهپیمایی امسال باشکوه‌تر باشد، به معنای حمایت بیشتر از ملت مظلوم فلسطین است و پیام رساتری به رژیم غاصب صهیونیستی داده می شود که غصب، تجاوز و آدمکشی پایانش شکست خواهد بود و این رژیم پیروز نخواهد شد.

وی افزود:‌ معنای دیگر حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس این است که ملت مسلمان و انقلابی ایران همواره پشت سر مردم مظلوم به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و امیدواریم به‌زودی شاهد پیروزی این ملت در برابر متجاوزان و غاصبان باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه روز قدس امسال، بیشتر از سال‌های پیش اهمیت دارد گفت: روزهاست مردم ما، جنایات فجیع رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مسلمان غزه را شاهد هستند؛ ‌مردم روزه‌دار و بی‌دفاعی که سال‌هاست در محاصره‌اند و امروز با یک رژیم غاصب و سفاک می‌جنگند و ایستادگی می‌کنند، شهید و مجروح داده و مقاومت و ایستادگی کرده، اما تسلیم نشده‌اند و به راه خودشان ادامه می‌دهند و ان‌شاءالله در نهایت پیروز این میدان نبرد  65 ساله خواهند بود.

روحانی با تشریح اهمیت قدس برای مسلمانان از لحاظ دینی و منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت:‌ حضور مردم در صحنه در روز قدس هم برای اجرای فرمان امام (ره) و هم برای این است که به جهانیان اعلام کنیم ‌مسجدالاقصی قبله اول و قدس سرزمین مقدس مسلمانان است و هرگز این سرزمین و آوارگی یک ملت فراموش نخواهد شد.

وی افزود:‌ مردم مسلمان همواره در این مسیر و در این راه گام‌های استوار خود را برمی‌دارند تا روزی که این سرزمین آزاد شود و مردم به وطنشان برگردند و مسلمانان آزادانه در مسجدالاقصی نماز را به‌پادارند و به جهانیان نشان دهند که ظلم و اشغال نمی‌تواند دائم باشد و ملتی که برای آزادی سرزمینش مبارزه می‌کند بالاخره روزی پیروز خواهد شد ولو اینکه این مبارزه سالیان طولانی ادامه پیدا کرده باشد.

نظر شما