شناسهٔ خبر: 61168 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

از دروغ شاخ دار تا شعار انحرافی / "نه غزه نه لبنان" ما به ازاء بیرونی گفتمان اصلاحات است

نه غزه نه لبنان

نماینده - حجت الاسلام سید هادی خامنه ای طی سخنانی انتساب شعار «نه غزه ، نه لبنان» به اصلاح طلبان را صحیح ندانسته و از آن با وصف «دروغ شاخدار» یاد کرده است .

در این زمینه گفتنی فراوان است که در ادامه به نمی از یم اشاره کرده و می گذریم .

بی شک یک گفتمان اجتماعی با ما به ازاء خارجی خود سنجیده می شود . در سال ۱۳۸۸ و با شروع فتنه آمریکایی – انگلیسی بعد از انتخابات حماسی ۲۲ خرداد خیابان ها از سوی یک گفتمان سیاسی اداره می شد، آشوب ها از یک اتاق فرمان رهبری می شد و اکثر دستگیر شدگان فتنه نیز متعلق به یک گفتمان یا از متحدان این گفتمان بودند.

زمانی که در خیابان ها شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر داده شد ، زمانی که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در حالی که مردم مسلمان ایران روزه دار بودند حامیان این گفتمان با تصویر خاتمی در یک دست و بطری های آب و ...در دست دیگر شعار "نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران" سردادند دیگر نمی شد سخن از آن گفت که این شعار در خلا ایجاد شده و بر زبان عده ای نافهم و نادان رانده شده است .

این شعار ما به ازاء بیرونی یک گفتمان بود که رهبری ولایت فقیه بر اجتماع را با شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و سیاست خارجی ظلم ستیز و مستضعف گرا را با شعار «نه غزه ، نه لبنان» مورد هجمه قرار داد.

پیش از روز قدس نیز در نمازجمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی گروهی از حامیان همین گفتمان در حالی که آداب نماز جمعه را نمی دانستند به صورت مختلط ، با کفش و بدون رعایت مقدمات لازم به صف ایستاده و به امام جمعه ای که مرتبط با گفتمان آن ها بود اقتدا کردند . در این نماز جمعه شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر چین سر داده شد تا به گفته حضرت روح الله شعار مرگ بر آمریکا منسی شود .

با همه این اوصاف انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح طلبان دروغ شاخدار نامیده می شود!

به اندکی قبل باز می گردیم ...به مناظره های انتخاباتی زمانی که میرحسین موسوی در یک از سخنرانی های انتخاباتی خود تاکید کرد زمانی می توانیم ازفلسطین و مظلومین حمایت کنیم که خود قوی شده باشیم و با این کلام سنگ بنای شعار انحرافی نه غزه ، نه لبنان بنا نهاده شد .

عجیب آن که در آن برهه سران اصلاحات به جای محکوم کردن این شعار انحرافی به توجیه آن پرداخته و گفتند این شعار نتیجه طبیعی خس و خاشاک نامیدن مردم بود»

توجیه یک شعار انحرافی ضد اسلامی و خطرناک توسط یک دروغ شاخدار یعنی خس و خاشاک نامیده شدن مردم از سوی رئیس جمهور وقت از سویی خنده دار و از طرفی تاسف بار است تاسف بار از آن سو که یک فعل قبیح با تفسیر به رای یک سخن آن هم به دروغ و خلاف نظر گوینده توجیه می شود تا یک گفتمان از انتقادات مصون بماند و این نتیجه تفکری است که از مبدا و اصول بریده و در واقع به خس و خاشاک توسل جسته است .

این همه را به کناری وا نهاده و به تعهدات دولت اصلاحات به طرف های غربی نیز اشارتی می کنیم و می گذریم و آن این که از یادها نرفته دولت اصلاحات در مقابل اندک گوشه چشمی از سوی غرب تعهد داده بود که از خلع سلاح حزب الله لبنان حمایت خواهد کرد و ...و آیا از چنین افرادی شعار نه غزه ، نه لبنان بعید می نماید؟!

چه زیبا سعدی شیرازی حال امروز اصلاح طلبان را توصیف می کند و می گوید ؛

جان در حمایت یک دم است و دنیا وجودی میان دو عدم. دین به دنیافروشان خرند، یوسف بفروشند تا چه خرند؟ الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لاتعبدوا الشیطان.
به قول دشمن، پیمان دوستی بشکستی
ببین که از که بریدی و با که پیوستی؟

نظر شما