شناسهٔ خبر: 61091 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورمختار خبر داد:

تعیین تکلیف ۵ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی/ یک‌هزار میلیارد وصول شد

پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف حدود ۵ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی و وصول قریب به یک‌هزار میلیارد از این رقم خبر داد.

به گزارش نماینده، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خانه ملت در گفت وگو با فارس، بخشی از اقدامات انجام‌شده در راستای وصول معوقات بانکی را تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با مدیران بانکها و بدهکاران در راستای وصول مطالبات بانکی خاطرنشان کرد: در این جلسات، مشکلات پرداخت بدهی، راه‌های وصول و دلایل عقب افتادن پرداخت بدهی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، در نهایت جلسات منجر به تنظیم صورتجلسه‌ای برای حل موضوع می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵ هزار میلیارد از معوقات بانکی تعیین‌تکلیف شده است، تصریح کرد: این رقم مربوط به حدود ۲۰ بدهکار است که در جلسات یادشده تعیین‌تکلیف شده است، البته قریب به یک‌هزار میلیارد از مطالبات نیز وصول شده است.

پورمختار با تأکید بر اینکه کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بحث بدهکاران عمده بانکی را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: رقم کلی معوقات بانکی حدود ۸۰ هزار میلیارد است که این رقم مربوط به ۴۰۰ ـ ۵۰۰ نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه بانکها باید بحث وصول معوقات بانکی را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: بانکها باید با نگاهی مثبت و در جهت رفعت مشکل بکوشند، البته بدهکاران باید گام‌های لازم را بردارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون بدهکاران بانکی مقاومتی برای پرداخت بدهی‌های خود داشته‌اند، گفت: خیر، آنها آمادگی لازم را برای پرداخت بدهی دارند و کمیسیون نیز برای تعیین‌تکلیف در این زمینه تلاش می‌کند.

پورمختار اضافه کرد: ممکن است در این بین کسانی بازی دربیاورند و حتی در صورت همکاری بانک نیز اقدامات لازم را در جهت پرداخت بدهی خود نکنند که در این صورت ما با آنها برخورد کرده و این افراد را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم، البته تاکنون بدهکاران برای پرداخت بدهی اعلام آمادگی کردند و توافقات انجام شده است.

 

نظر شما