شناسهٔ خبر: 60778 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس:

غزه امروز نماد توحش مدعیان دفاع از حقوق بشر است

ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غزه امروز نماد توحش مدعیان دفاع از حقوق بشر است و شهادت بیش از 350 نفر در این منطقه نماد مظلومیت انسان‌هایی است که زیر چکمه‌های خونین نظام سلطه استخوان‌هایشان خرد می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۹ تیر ماه ۹۳) با اشاره به حوادث اخیر غزه گفت: غزه امروز نماد توحش دنیای مدرن و مدعیان دفاع از حقوق بشر است و از سوی دیگر نماد اقتدار و ایستادگی برآمده از ایمان در برابر زیاده‌خواهی‌ نظام سلطه دنیای مستکبر و فرزند نامشروع آنان یعنی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: فرزندان پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنان (ع) با زبان روزه به مصاف ستمگران، کودک‌کشان و جنایتکاران صهیونیست مورد حمایت آمریکا و نظام سلطه رفتند و با شهادت بیش از ۳۵۰ انسان مظلوم و مجروحیت بیش از ۲ هزار نفر از غیرنظامیان منطقه نماد مظلومیت انسانهایی است که در زیر چکمه‌های خونین نظام سلطه استخوان‌هایش خرد می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه دنیای عرب و مجامع بین‌المللی در برابر این جنایت بزرگ در غزه خاموش ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ایران با الهام از بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری با همه توان در کنار ملت مظلوم غزه از حریم اسلام دفاع می‌کنند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حمایت کامل از حرکت عزت‌بخش و اقتدارآفرین سلحشوران غزه در انتظار شکست مفتضحانه دیگری برای رژیم صهیونیستی و پیروزی فرزندان برومند اسلام هستند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع امام علی (ع) از ابعاد مختلف افزود: فرزندان سلحشور روح خدا، دلیرمردان دفاع مقدس، بازوان قدرتمند علی زمان، شاگردان مدرسه شهامت و شهادت و شیفتگان کلام رسای علی (ع) هستند.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: حضرت علی (ع) به امت اندیشید و برای وحدت سکوت کرد، لب فرو بستن وی به معنای خار در چشم استخوان در گلو داشتن بود. تمام دغدغه وی انسانها بودند و همانند انسان زیستن عدالت بود و به عدالت ایستادن.

ابوترابی‌ همچنین در پایان از سوی فراکسیون زنان مجلس در گذشته والده همسر لاله افتخاری نماینده مردم تهران را به وی تسلیت گفت.

 

نظر شما