شناسهٔ خبر: 60746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خطرناک ترین دستاورد داعش

شاید خطرناکترین دستاورد داعش، جدایی اقلیم کردستان از عراق باشد؛ بازگشت وحدت جغرافیایی عراق با وجود داعش، ممکن نخواهد بود. تحقق این وحدت، تنها از طریق نابودی داعش و با باز پس گیری مناطق اشغالی، ممکن خواهد شد.

به گزارش نماینده، شاید خطرناک ترین دستاورد داعش، جدایی اقلیم کردستان از عراق باشد؛ امروز بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک و یا خط ارتباطی میان کردستان و مناطق اشغالی توسط داعش وجود دارد و در مقابل هیچ مرزی میان کردستان و دیگر مناطق عراق وجود ندارد که این مسئله موجب قطع ارتباط عراق و اقلیم گشته است؛ بنابراین، می توان تاکید کرد که داعش، مجری طرح تجزیه عراق است که تا حدودی در اجرای این ماموریت خود، موفق شده است.
 
مادامی که داعش در عراق اشغالگری می‌کند و تا زمانیکه این مناطق اشغال شده، مانع از ارتباط اقلیم با دیگر مناطق عراق است، بازگشت وحدت جغرافیای عراق با وجود داعش، ممکن نخواهد بود. تحقق این وحدت، تنها از طریق نابودی داعش و با باز پس گیری مناطق اشغالی، ممکن خواهد شد.
 
طبیعتا، دولت عراق، باید مناطق اشغالی را باز پس گیرد، ولی شهروندان ساکن این مناطق نیز، سهم بسزایی در اجرای این فرآیند و آزادی این مناطق از سلطه ی داعش دارند؛ آنها باید در نبرد با این گروه تروریستی تکفیری، پیشگام باشند و برای آزادی سرزمین های اشغال شده ی خود، طلیعه دار داوطلبان نبرد باشند. نمایندگان این مناطق در پارلمان عراق نیز، باید در دعوت به مبارزه با داعشی که وطن موکلانشان را اشغال کرده اند، پیشگام باشند. مثلا نمایندگان استان نینوا ، پیش از همه باید برای بازپس گیری این استان تلاش کنند تا نقش نمایندگی آنها معنا و مفهوم پیدا کند که در غیر اینصورت، آنها نماینده ی هیچ کس نخواهند بود. از این طریق است که این نمایندگان، نقش خود در همبستگی عراق و اعاده وحدت جغرافیایی و متصل کردن دوباره ی کردستان به عراق را ایفا کنند.
 
این مسئله بسیار مهم است و مهم تر از آن اینکه، همانطور که اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی به واقععیت تبدیل شد، در عراق نیز این امر به واقعیت مبدل شود..

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما