شناسهٔ خبر: 60662 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کتاب «معرفت‌شناسی در قرآن» آیت‌الله جوادی آملی به چاپ هشتم رسید

جلد سیزدهم تفسیر قرآن کریم با عنوان «معرفت‌شناسی در قرآن» تألیف آیت‌الله جوادی آملی برای هشتمین بار از سوی مرکز نشر اسرا تجدید چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انس دیرین و ارتباط علمی و قلبی وثیق با گنجینه قرآنی، تدریس تفسیر موضوعی قرآن کریم را از دیرباز در مراکز علمی و دینی، حوزوی و دانشگاهی آغاز کرد که جلوه بارز آن مجموعه وزین «تفسیر موضوعی قرآن کریم» است که با سبک تفسیری قرآن به قرآن و بهره‌گیری از روایات معصومان (ع) راه بهترین نگرش به کتاب الهی را همراه بیان ویژگی‌ها و خصایص زنده قرآن کریم تبیین می‌کند.

سیزدهمین جلد از صحیفه گرانسنگ «تفسیر موضوعی قرآن کریم»، در سیزده فصل به نگارش درآمده است که از جمله عناوین آن می‌توان به «جایگاه معرفت‌شناسی»، «ارکان، مبانی و معیار معرفت»، «معرفت شهودی، مفهومی و عقلی»، «معرفت در قرآن کریم»، «شرایط و موانع معرفت از نگاه قرآن»، «ابزارها و راه‌های معرفت»، «مراحل معرفت» و «دگرگونی و اعتلای معرفت» اشاره کرد.

این کتاب نگاهی نو در وادی معرفت‌شناسی را به روی علاقه‌مندان می‌گشاید که در بخشی از آن آمد‌ه است: راه معرفت بس طولانی و کاوش علم بسیار دشوار است. امکان و حیطه معرفت آدمی به جهان پیرامون و عالم درون همواره به عنوان بحثی مهم و طرحی وسیع، بخش عمده‌ای از صفحه جان و عرصه نفس را به خود مشغول کرده است. قرآن کریم نگرش و چشم‌انداز ویژه‌ای به مسئله عمیق معرفت‌شناسی پیش روی بشر نهاده است.

نشر بین‌المللی اسراء تاکنون سیزده جلد از مجموعه ۱۸ جلدی «تفسیر موضوعی قرآن کریم» را به چاپ رسانده است که جلد سیزدهم آن برای هشتمین بار تجدید چاپ و با قیمت ۱۶۵۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما