شناسهٔ خبر: 60100 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات آیت الله هاشمی ؛

آیت الله هاشمی : زن ها باید جوراب کلفت به پا کنند !/ لباس زن ها نباید رنگارنگ باشد!

هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی 23 تیر 1359 در یک مصاحبه مطبوعاتی حدود آزادی احزاب و نیز نحوه پوشش زنان را تشریح می کند که با نظرات امروز او بسیار متفاوت است !

به گزارش نماینده آیت الله هاشمی رفسنجانی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : من با تصفیه جامعه روحانیت از روحانی نماها موافقم ولی نه به صورت های حاد و انتقام جویانه بلکه باید به تدریج افراد ناباب را معرفی کنیم و اصولا می دانید که روحانی یک سمت انتصابی و تحمیلی نیست .

وی ادامه داد : اینها افرادی هستند که در جامعه کم کم جا پیدا کرده اند ، یک عده طرفدار دارند و علاقمند دارند و باید کم کم شناخته شوند و ما نباید به آنها یک سمتی بدهیم ، جامعه خودش اینها را حذف می کند به هرحال آن چه ما می دانیم که از طرف ما نباید اینها تشویق شوند . 

احزاب اگر با ضد انقلاب همکاری کنند قابل تحمل نیستند 

عضو شورای انقلاب در مورد عملکر احزاب و گروهها نیز گفت : من طرفدار انحلال نیستم فکر می کنم آنها اگر حدود مقررات را مراعات کنند و حاضر باشند به عنوان یک گروه سیاسی نه نظامی و نه ضد انقلاب بلکه به عنوان یک گروهی که دارای یک ایده سیاسی و اجتماعی است فعالیت سالم بکنند و هم در نشریاتشان هم در اجتماعاتشان و هم در سخنرانی هایشان حاضر باشند معقول حرکت کنند من تضمین می دهم که بمانند . 

هاشمی ادامه داد : ولی اگر به این شکلی که در گذشته عمل کردند بخواهند در کردستان بجنگند هر جا آشوب می شود حضور داشته باشند به هر کسی می خواهند اهانت کنند و هر دروغی را می خواهند در نشریاتشان بنویسند و با نهادهای انقلابی درگیر شوند و در عمل با ضد انقلاب همکاری کنند این طبعا یک فعالیت سالم سیاسی نیست و قابل تحمل نمی باشد . 

پوشش اسلامی یک زن از نظر هاشمی 

هاشمی در مورد پوشش اسلامی در ادارات نیز گفت : این پوشش باید اسلامی باشد و من در این مورد خیلی جدی هستم و باید انصاف داد وقتی دولت اسلامی است و رهبر آن اسلامی است مردم هم باید در ادارات ضوابط اسلامی را رعایت کنند و ما در مورد حجاب هیچ تردیدی نداریم که واجب است. 

وی گفت : زن ها باید روسری داشته باشند به اندازه ای که موهایشان را بپوشاند ، لباس آستین بلند بپوشند ، جوراب کلفت یا شلوار پایشان کنند و فقط دستها آن هم از مچ به پائین و صورت اینها اشکالی ندارد دیده شود و لباس هم باید زیاد رنگارنگ و زننده و تنگ نباشد ، لباس ساده ، این مقدار از پوشش کافی است .

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۰۰:۱۱حسین 0 10

    این آقاکه آیت الله نیست بلکه حجت الاسلام هستند،اگرقبول نداریدکمی تحقیق کنید
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۲:۲۳bfm 0 4

    باسلام واقعا جایه تعجب دارد که چرا حافظه تاریخی  مردم دچار فراموشی شده است کسی که در دوران امپراطوری نه ریاست
    جمهوری ، خودش هر نوع افراطی گری را به اتمام رسانده بود حالا دچاره دگرگونی 180 درجه ای شده به نظر این عقاید و
    اون کارها همه بازی کثیف سیاسی برای همراه کردن عده باخود نیست اون زمان به دلیل شرایط جامعه بعد از جنگ برخوردهای گازانبری  با مسایل فرهنگی الان هم به دلیل عملکرد های غلط گذشته نظرات لاییک با مسایل فر هنگی وجذب 4 تا آدم انشا الله برای زیر تابوتش
    الهم عجل الولیک الفرج 
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۱۲:۵۳برادر 1 2

    جناب حسین آقا
    حجت الاسلام هم مقام کمی نیست. حجت الاسلام به کسی گفته می شود که اعمال و رفتارش از نظر اسلامی برای مردم حجت باشد. پس مقام کمی نیست اما متاسفانه بر اثر غلط مصطلح امروز هرکسی عمامه به سر دارد حجت الاسلام می گوییم...
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۴ ۲۳:۱۸شبیر 0 3

    در آخرین حکم انتصاب آقای هاشمی، حضرت آقا ایشان را حجت الاسلام و المسلمین خطاب کرده اند.
    
    بعلاوه به نظرم این جملات آقای هاشمی با مواضع امروزشان خیلی تفاوت ندارد. منظور ایشان جوراب کلفت با دامن است! چون اول انقلاب بسیاری از زنها دامن می پوشیدند. ایشان هم گفته اند باید جوراب کلفت یا شلوار بپوشند!
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۵ ۱۲:۰۳ 0 1

    خیلی بده که بخاطر اختلاف دیدگاههای سیاسی مبانی دینی رو زیر سوال ببرید 
    علامت تعجب برای استفاده از جوراب کلفت و عدم استفاده از لباس رنگارنگ نشان می دهد که ظاهرا بخاطر مبارزه و تقابل با آیت الله هاشمی خیلی چیزا یادتون رفته! ظاهرا اصل و فرع فراموش شده! به راحتی بدون اینکه خیلی چیزا رو ببرید زیر سوال می تونستید به هدف خودتون هم برسید نشون دادن زاویه پیدا کردن ایشون یا هر کس دیگری به هر قیمتی به نظر کم از اشتباهات اونها نیست
    به نظرم بد نیست رعایت ادب و اخلاق اسلامی رو به خودتون یادآوری کنید
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۵ ۲۳:۵۹عباس نصر 0 0

    اگر دعوا بر سر آیت اله وججت الاسلام است   تا من آاین دعوا را روشن کنم .تا قبل از مشروطه به افراد بسیار بزرگ در حد علامه مجلسی وشیخ انصاری حجت الاسلام می گفتند  و این صفت  برای بالاترین مقام دینی بود اما چون هر چیزی حتی یک درخت می تواند  نشان ایت    الهی باشد لذا آیت الله بودن چندان جایگاهی نداشت ولی وقتی ایت اله طبا طبایی وبهبهانی با سمت آیت الهی  رهبر ان مذهبی انقلاب مشروطه شدند عظمت انها نزد مردم از حجت الاسلام  ها بالا تر رفت واز آن ببعد مقام آیت الله بیشتر از حجت لاسلام جلوه کرد احتمالا این روزها هم کم کم دوباره این دو صفت جای خود را عوض  کنند  چون برخی از حجت الاسلام های امروزی از ایت الله های امروزی اثر بخش ترند حالا هر صفتی را دوست دارید به هاشمی بدهید ایت اله یا نعمت اله یا حجت لاسلام. اصل اثر بخش بودن است نه عناوین 
                                
  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۷آزاد 1 2

    آقا دعوا نکنید الان دیگه آیت الله یا حجت الاسلام هیچ فرقی با هم ندارن!!
    چه بسیار انسانهایی که یک شبه آیت الله شدند چه بسیار آیت الله هایی که یک شبه فراموش!!!
    چاپ کن
                                

نظر شما