شناسهٔ خبر: 60030 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سلیمانی طی تذکر شفاهی:

درب صنعت نفت و گاز هنوز به روی نخبگان کشور باز نشده/مردم اقدام عملی برای کاهش قیمت خودرو می‌خواهند

سلیمانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنوز درب صنعت نفت و گاز به روی دانشمندان، دانشجویان و نخبگان کشور باز نشده، وزیر نفت نباید کم کاری در این حوزه را نادیده بگیرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه خانه ملت در تذکر شفاهی به دولت گفت: افزایش ناگهانی و شیب تند قیمت خودرو هم مردم و هم رئیس جمهور را مکدر و نگران کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید مسئولیت پذیر باشد و ابراز همدردی با مردم کافی نیست، گفت: پاس کاری بین شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت دردی را از مردم دوا نمی‌کند و مردم اقدام عملی برای کاهش و تثبیت قیمت خودرو و افزایش تولید را از دولت می‌خواهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید کاهش تولیدات صنایع غذایی و افزایش قیمت آن به استحضار رئیس جمهور برسد، افزود: گرانی مواد خوراکی و آشامیدنی در یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ درصد بوده و جیب مردم این عدد را لمس کرده از این رو لازم است کارشناسان عدد ۶ درصد را در ذهن رئیس جمهور اصلاح کنند و اطلاعات صحیح به  ایشان بدهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در تذکری به وزیر علوم گفت: امور سطحی و بچه بازی در عملکرد روسای دانشگاهها مشهود است و علم و پژوهش و پیشرفت در دانشگاهها به شدت کمرنگ و کم رونق  شده و تحت تاثیر جو سیاست زده قرار گرفته است.

سلیمانی در ادامه خطاب به وزیر نفت با بیان اینکه هنوز درب صنعت نفت و گاز به روی دانشمندان، دانشجویان و نخبگان کشور باز نشده است گفت: وزیر نفت نباید کم کاری در این حوزه را نادیده بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی ، امور عملیاتی را مطالبه دارند اما در دولت و مجلس هنوز در حد شعار و حرف است، مردم منتظر انتشار گزارش عملکرد دولت و مجلس در این زمینه هستند.

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در راستای حمایت از بخش کشاورزی،‌تحرک و تلاش بیشتری داشته باشد چرا که کشاورزان به دلیل خسارت ناشی از خشکسالی و سیل و سرمازدگی هزینه هایشان هر روز افزایش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین از وزیر مسکن خواست تا به امور مسکن رسیدگی کند چرا که مشکلات مسکن زیاد است و اقشار کم درآمد جامعه مشکل مسکن دارند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۰۹:۱۸دوستی 0 3

    بسمه تعالی    سلام   در هزینه کرد مبالغ میلیارد دلاری مصوب دولت در صنایع نفت وگاز باید دقت شود . واز توان داخلی کشور حداکثر استفاده بعمل آید. شناسایی شرکتها ونیروهای داخلی کشورو دعوت ار انها واستفاده از توان کارشناسان فنی خارجی میتواند بسیاری از گره ها را بگشاید. و افتخار بیافریند.هر یک متر مکعب گاز که جایگزین یک لیتر بنزین ویا دیگر فراورده ها شود  در مجموع  صرفه جویی ارزی ویا حتی ارز اوری  بسیاری را بدنبال خواهد داشت .ممنون
                                

نظر شما