شناسهٔ خبر: 59949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی در نطق پیش از دستور:

کودک‌کشی و نسل‌کشی تنها شجاعت مقامات رژیم صهیونیستی است

ابوترابی فرد

به گزارش نماینده به نقل از فارس نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه در ۶ سال گذشته نتوانسته دستاورد درخوری را کسب کند و دنیا امروز زمامداران در پناهگاه خزیده تل‌آویو را بزدلانی می‌داند که تنها شجاعتشان کودک‌کشی و نسل‌کشی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس (۲۲ تیرماه ۹۳) اظهار داشت: امروز غزه نماد استقامت و ایستادگی در برابر باطل است که این درس را از عاشورا و حسن (ع) و حسین (ع) آموخته است.

 

وی افزود: فتحی‌شقاقی‌ها فرزند مدرسه‌ای هستند که معلم آن خاندان رسالت و اهل بیت پیامبر معظم هستند و آنها فرزند مدرسه‌‌ای هستند که امام بزرگوار در این مدرسه به بازخوانی معارف اسلام و مکتب اهل بیت پرداخته است.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امروز بعد از ششمین روز متوالی غزه آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی وحشیانه قرار گرفته است، رژیم صهیونیستی برای سومین بار در طول ۶ سال گذشته با تمام توان غزه را محاصره و مورد تهاجم قرار داده و تحقیر رژیم صهیونیستی نیز از همین نقطه آغاز می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که مدعی داشتن پنجمین ارتش بزرگ دنیاست، در حملات خود به غزه در طول ۶ سال گذشته، نتوانسته دستاورد سیاسی و نظامی درخوری را کسب کند و تنها اعتبار مخدوش خود را قربانی این اقدامات کرده است.

وی ادامه داد: دنیا امروز زمامداران در پناهگاه خزیده تل‌آویو را بزدلانی می‌داند که تنها شجاعتشان کودک‌کشی و نسل‌کشی است.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: اکنون شمار شهدای فلسطین از یکصد نفر گذشته است و صهیونیست‌ها بیش از ۲۵۰ نقطه باریکه غزه را هدف قرار داده‌اند و تصاویر کودکان غرق به خون برای هر وجدان بیدار دردآور است.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس بیان داشت: صهیونیست‌ها در چند سال گذشته به همراه آمریکا با تمهید پشت پرده جنگ سوریه و سپس امتداد آن را به لبنان و عراق به تصویر کشیدند، آنها در اندیشه خلق حاشیه امنیت برای خود و شکستن حلقه محور مقاومت بودند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ناظران نظامی و امنیتی با چشم خود دیدند که از دل جنگ سوریه یک نظام قدرتمند و با مشروعیتی فزون‌تر بیرون آمد و در عراق عملا فتنه‌گری نیابتی داعش به مثابه یک رزمایش جدی برای دولت عراق عمل کرد.

وی افزود: وارد شدن ارتش رژیم صهیونیستی به عرصه، به معنای اعلام شکست جنگ نیابتی است، اما نسل‌کشی رژیم کودک‌کش در غزه نمی‌تواند تنها به ناکامی جنگ نیابتی اشاره داشته باشد، بلکه همزمان احتزار لیبرال دموکراسی و حقوق بشر غربی در برابر نگاه کنجکاو افکار عمومی را به نمایش می‌گذارد.

نایب‌ رئیس مجلس گفت: چند سالی از سخنرانی معروف رئیس‌ جمهور آمریکا در دانشگاه قاهره و ادعای صلح و مسالمت در خاورمیانه نمی‌گذرد که صهیونیست‌ها با بمب و موشک در غزه کوره آدم‌سوزی به راه انداخته‌اند تا دنیا درجه تاب و تحمل تمدن غرب در برابر این آتش نسل‌کشی را به عینه و در یک آزمایشگاه واقعی بیازماید، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مدعیان دفاع حقوق بشر، شریک ریخته شدن خون هر شهروند بیگناه مظلوم فلسطینی هستند.

ابوترابی با اشاره به سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: عناوین مهمی از سوی پیامبر اکرم (ص) برای امام حسن مجتبی (ع) مطرح شده که پاره تن رسول‌ مکرم اسلام نور دیدگان آن حضرت سید جوانان اهل بهشت از این جمله است، امام حسن شخصیتی است که امر او امر پیامبر اعظم است و سخن او سخن رسول مکرم، پیروی از او پیروی از رسول اکرم و سرپیچی از فرمانش مخالفت با امر خداست.

وی افزود: سیوتی مورخ اهل سنت خود می‌نویسد امام حسن (ع) شخصیت برجسته‌ عالم اسلام است که در دوران حیاتش تمام ثروت خود را دو بار در راه خدا انفاق کرد و سه بار هم نیمی از ثروت خود را در راه خدای متعال تقدیم کرد.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس یادآور شد: ابن شهر‌آشوب می‌نویسد امام حسن مجتبی (ع) در دوران نوجوانی در جنگ جمل به گونه‌ای جنگید که از یاران دلاور پدر سبقت می‌گرفت و بر قلب دشمن می‌تاخت و امروز امت اسلام از این نماد شجاعت و دلاوری و استقامت درس ایستادگی آموخته است.‌

برچسب‌ها:

نظر شما