شناسهٔ خبر: 57403 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بنزین دست فروش ها ارزانتر از جایگاه ها !

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا ؛ فروش بنزین به صورت غیرقانونی در شرایطی با کارت‌های سوخت خودروهای اسقاطی و مفقود شده، وانت بارها و موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود که در برخی موارد تفاوتی بین قیمت دست‌فروشان با قیمت بنرین آزاد وجود ندارد! این در حالی است که سهمیه مصرف ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت کفاف مصرف بسیاری از خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه بسیاری از مردم مجبور به استفاده از بنزین آزاد هستند.

بر اساس این گزارش از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ۲۴ میلیون کارت سوخت برای انواع وسائط نقلیه صادر شد اما بنا به اعلام حسین هاشمی، معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت، از دی ماه سال گذشته تا کنون شش میلیون کارت سوخت ابطال شده است.

آنطور که معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور عنوان کرده، کارت‌های سوخت ابطال شده مربوط به انواع وسائط نقلیه، خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های فرسوده یا فاقد پلاک ملی و خودروهای فاقد هویت بوده است تا از این محل روزانه شش میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت بگیرد.

طرح ساماندهی مصرف سوخت در کشور در حالی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور آغاز شده که بنا به اعلام مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، در پی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی میزان مصرف بنزین افزایش یافته و به روزانه ۶۷ میلیون لیتر رسیده است.

مصطفی کشکولی با بیان اینکه مصرف این فراورده در قیاس با مدت مشابه سال قبل، رشد ۴.۹ درصدی داشته است گفته که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات تابستانی پیش‌رو، مصرف بنزین فراتر نیز برود و به روزانه ۷۰ میلیون لیتر (میانگین) برسد.

باید دید عزم ستاد سوخت برای ابطال کارت های سوختی که ما به ازای آنها خودرو وجود ندارد و تلاش در جهت ساماندهی مصرف سوخت موجب جلوگیری از این شیوه توزیع بنزین می‌شود یا خیر.

برچسب‌ها:

نظر شما