شناسهٔ خبر: 57379 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر دادگستری:

امکانات فعلی دولت برای مدیریت مطلوب چند صد میلیون جمعیت کافی است

پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: امکاناتی که اکنون در دولت است، برای مدیریت چند صد میلیون کافی است اما در مدیریت ۸۰ میلیون نفر مانده‌ایم.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در جمع فرماندهان بسیج وزارت دادگستری و قوه‌قضاییه با اشاره به دو سیاست و تأکید محوری مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به فرهنگ تلاش و خدمت است که ما هم باید این موضوع را به عنوان سبک خوب زندگی اداری خود قرار دهیم. کار خود را باید مقدس بدانیم. متأسفانه برخی از ما، اگر روزی نتوانیم به کارهای شخصی بپردازیم، گعده برگزار کنیم، تلفن شخصی بزنیم و در مقابل آن روز بیشتر کار کنیم، آن روز را روز خوبی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: باید فرهنگ تلاش و خدمت را جا انداخت و این را باید از خودمان شروع کنیم. اگر ما بسیجیان پرکارترین کارمندان بودیم و این فرهنگ را بتوانیم توسعه بدهیم، آنگاه می‌توانیم ادعا کنیم کاری اساسی انجام داده‌ای. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری استفاده بهینه از امکانات است گفت: امکاناتی که اکنون در دولت است، برای مدیریت چند صد میلیون کافی است اما در مدیریت ۸۰ میلیون نفر مانده‌ایم. اینکه تأکید می‌شود جمعیت کشور باید زیاد شود به این معنی نیست که فقیر و بیکار زیاد کنیم. چرا هیچ مسئول و کارشناسی به لایه‌های زیرین این موضوع و ضرورت‌های آن نمی‌پردازد؟ معنی این حرف این است که ایران توان مدیریت مطلوب جمعیت فراتر از جمعیت فعلی را دارد. کدام مدیر و مصلحی است که جامعه تحت مدیریت خود را فقیر و بیکار بخواهد؟ این حکمتی است که پشت سر این نکات نهفته است و باید به آن توجه شود. کشور ما ظرفیت اداره جمعیت بیشتر از این را دارد اما نکته این است که از امکانات به خوبی استفاده نمی‌کنیم. 

پورمحمدی افزود: هم باید از امکانات به نفع شهروندان به خوبی استفاده کنیم هم باید برای آینده و افزایش جمعیت مؤمن، سرباز خدا و سرباز مهدی منتظر تلاش کنیم. اینکه برخی می‌گویند برای انجام وظیفه باید امکانات را زیاد کنیم بنده موافق نیستم. از آنها می‌پرسم که از امکانات موجود چگونه استفاده کرده‌اید. به عنوان مثال در وزارت دادگستری ۷ دفتر فعالیت می‌کردند که کار و وظایفشان مشابه بود. همه این دفاتر را جمع کردیم و یه مجموعه واحد ایجاد کردیم.فرهنگ بسیجی یعنی اینکه به فکر مردم باشیم و از منافع خود در این راه بگذریم.

 

منبع: تسنیم

نظر شما