شناسهٔ خبر: 57178 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون انرژی :

وزارت نفت سند معتبری برای آلوده بودن بنزین داخلی ارائه نداده است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت مواضع مشخص و شفافی در مورد واردات بنزین و تولید ریفرمیت در واحدهای پتروشیمی ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ ابراهیم کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه مواضع مسئولان وزارت نفت در بحث بنزین شفاف نیست گفت: معاون وزیر نفت در جلسه کمیسیون انرژی اعلام کرد که واردات بنزین متوقف شده است اما بعد شرکت ملی پالایش و پخش گفت که واردات بنزین متوقف نشده است.

وی ادامه داد: همچنین آقای کاظمی اعلام کرد که بنزین تولید شده به کمک واحدهای پتروشیمی هم متوقف شده است که با توقف واردات بنزین، مشخص نیست بنزین مورد نیاز کشور از کجا تامین می‌شود؟ البته بعد گفته شده که از ذخایر بنزین استفاده می‌شود.

نمایند مردم همدان در مجلس در مورد علت توقف واردات بنزین گفت: آقای کاظمی علت توقف واردات بنزین را این گونه توضیح داد که بنزینی که وارد می‌شد یورو۴ نبود بلکه یورو۲ بود و آنها تصمیم دارند که بنزین یورو۴ وارد کنند.

کارخانه‌ای جوسازی و فضا سازی علیه بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی ر ا بی انصافی دانست و گفت: تاکنون به اعضای کمیسیون انرژی از سوی وزارت نفت و سازمان محیط زیست هیچ گونه سند معتبری که نشان‌دهنده آلایندگی بالا باشد ارائه نشده است.

وی یادآور شد: آلایندگی هوا به موارد متعددی بستگی دارد که یکی از آنها سوخت ( بنزین) است.

برچسب‌ها:

نظر شما