شناسهٔ خبر: 57051 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

معاون وزیر نفت تشریح کرد :

دلایل عدم تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ عباس کاظمی در مورد تکمیل نشدن طرح بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان در بهار امسال، علت تأخیر در راه‌اندازی این طرح پالایشگاهی را این گونه توضیح داد: برای این طرح منتظر کاتالیست بودیم که خوشبختانه یک سازنده داخلی و یک واحد پتروشیمی ساخت کاتالیست مورد نیاز را شروع کردند.

معاون وزیر نفت با اعلام این که "امیدواریم" طرح بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد گفت: در حال حاضر از نظر فنی هیچ مشکلی در راه اندازی این طرح وجود ندارد، تنها از نظر زمان ممکن است مشکل ایجاد شود.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این طرح علاوه بر افزایش تولید بنزین پالایشگاه اصفهان، کیفیت و اکتان این فرآورده نفتی نیز ارتقا خواهد یافت.

 اجرای طرح بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است که در صورت راه‌اندازی آن، بدون افزایش خوراک پالایشگاه، روزانه تولید بنزین پالایشگاه سه میلیون لیتر و گاز مایع ۴۰۰ هزار لیتر افزایش خواهد یافت. البته در مقابل تولید روزانه گازوییل ۶۰۰ هزار لیتر و سوخت جت ۱.۷ میلیون لیتر کاهش می‌یابد.

در ادامه کاظمی در مورد طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس هم گفت: وضعیت اجرای این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت، خوب است. به گفته مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

با راه‌اندازی طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس که اجرای آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است، روزانه ۲.۵ میلیون لیتر تولید بنزین کشور افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما