شناسهٔ خبر: 55974 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای:

بی تفاوتی نسبت به بهشت و جهنم مردم به سخره گرفتن تلاش علما است

اژه ای دادستان کل کشور با بیان این‌که امام خمینی در تبعیت از اهل بیت(ع)برای دینداری مردم و رسیدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت و مرارت‌های فراوانی را متحمل شدند، گفت:برخی امروز بیان می‌کنند که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید این‌گونه تفکرات به سخره گرفتن زحمات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است

به گزارش نمانده به نقل از رسا، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ۱۵ خرداد که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این‌که ۱۵ خرداد روزی بزرگ و افتخار آمیز برای ایران اسلامی و حوزه علمیه است، گفت:‌ ۱۵ خرداد سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به این‌که برکات ۱۵ خرداد هر سال بیش از پیش برای ما نمایان می‌شود، ابراز کرد: روز بزرگ ۱۵ خرداد با حوزه علمیه، روحانیت و امام راحل قرین شده است.

دادستان کل کشور ۱۵ خرداد را روز پیوند نا گسستنی امام و امت دانست و اظهار کرد: امام خمینی در این روز بزرگ توانست با کمک مردم انقلاب اسلامی را پایه گذاری کند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای یکی از ویژگی های امام خمینی را اعتقاد به وعده‌های الهی دانست و افزود: امام راحل با اعتقاد بالای خود توانست مردم را به میدان مبارزه علیه ظلم دعوت کند و با دست خالی و تنها با ایمان توانست در برابر رژیم شاهنشاهی بایستد.

وی با بیان این‌که امروز برخی همچون گذشته به قدرت الهی اعتقاد ندارند و می‌گویند نمی‌توانیم در برابر غرب بایستیم، ابراز کرد:‌ امام خمینی در آن زمان به همه نشان داد که می‌توانیم با توجه به پشتوانه نصرت الهی در برابر دشمنان بایستیم و به پیروزی برسیم.

دادستان کل کشور با بیان این‌که شعار ما می‌توانیم را امام امت به ما یاد دادند،‌ اظهار کرد:‌ امروز همه پیشرفت‌های ما به خاطر همین باور قلبی و اعتقاد است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان این‌که امام خمینی با تکیه بر خدا و اعتماد به مردم توانست نقشه‌های دشمن را خنثی کند، افزود:‌ هرچه می‌گذرد ما به بیشتر به ابعاد وجودی و برکات امام خمینی پی می‌بریم.

وی هوشیاری و بصیرت را از نیازهای امروز جامعه ذکر کرد و ابراز داشت: ما باید با بصیرت توطئه‌های دشمن را رصد کنیم و با حفظ اتحاد و همدلی تنها به وظیفه خود عمل کنیم و قطعا در چنین حالتی خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد.

دادستان کل کشور با تأکید بر این‌که دشمنان همیشه به دنبال توطئه علیه نظام اسلامی هستند، گفت:‌ ما نباید فکر کنیم که با پیروزی انقلاب اسلامی همه چیز تمام شده بلکه باید مراقب توطئه های دشمن باشیم آنها همیشه به دنبال از بین بردن نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی را سازشکار نبودن دانست و اظهار کرد:‌ امام خمینی بر اجرای مبانی دینی و اصول اسلام ناب تأکید فراوان داشتند.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و اهمیت این مسأله، بیان کرد: ما باید به فرامین رهبری توجه کنیم و با عمل به آنها کشور را به پیش ببریم.

وی با بیان این‌که امام خمینی در تبعیت از اهل بیت(ع) برای دینداری مردم و رسیدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت و مرارت‌های فراوانی را متحمل شدند، گفت: برخی امروز بیان می‌کنند که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید این‌گونه تفکرات به سخره گرفتن زحمات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است.

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که علما و حوزه‌ علمیه مخالف فضای مجازی نیستند، ابراز کرد:‌ علما به این مسأله تأکید دارند که دانش فضای مجازی باید بومی سازی شود تا اثرات مخرب آن از بین برود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به این‌که رهبری نیز بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند، افزود: اگر به این مسأله توجه می‌شد امروز دانش فضای مجازی و اینترنت در کشور ما بومی شده بود

نظر شما