شناسهٔ خبر: 55805 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیسی:

سیاست خالی کردن جیب مردم نیست!/ دفاع از ارزش‌های دینی عین عقلانیت است

رئیسی معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست نخستین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است، گفت: سیاست غیر از دروغ و جیب مردم را خالی کردن است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بیرجند اظهار کرد: آموخته‌های امام در نجوای با خدا در ماه شعبان آموخته‌هایی به یادماندنی است.

وی با بیان این‌که امشب شب ۱۴ خردادماه یادآور امام، راه و هدف امام است، متذکر شد: این مجلس باشکوه با ابتکار سپاه پاسداران انقلاب برگزار شده و مردم بیرجند برای تجلیل از عظمت امام دور هم جمع شده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که دو موضوع در مورد امام قابل بررسی است، تصریح کرد: موضوع اول شخصیت امام و موضوع دوم شاخص‌های مکتب سیاسی امام راحل است.

رئیسی با اشاره به سه محور شخصیتی امام شامل دینداری، دانایی و دلیری ادامه داد: امام راحل که در مقام مرجعیت است، به طور حتم دیندار نیز است، امام خمینی با تمام وجود دین، خدا و حاکمیت خداوند را بر همه اجزای هستی باور داشتند.

وی با اشاره به کتاب صحیفه نور امام خمینی یادآور شد: در ۲۲ جلد صحیفه نور این امام راحل هیچ کجا امام مردم را به خود نخواند بلکه مردم را به خداوند می‌خواندند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آیه قرآن مبنی‌بر این‌که اگر نمی‌دانید به اهل ذکر مراجعه کنید، اضافه کرد: اهل ذکر نمی‌توانند اهل خشیت نباشند و اهل خشیت نمی‌توانند علماء نباشند.

رئیسی شجاعت و دلیری را یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام عنوان کرد و گفت: شجاعت و دلیری در پرتو خداخواهی و خدامحوری است.

وی اندیشه امام را عالم در محضر خدا است، دانست و افزود: این درسی است که باید از امام راحل بگیریم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که امام خمینی هیچ قدرت و صاحب قدرتی را به رسمیت نمی‌شناخت، تصریح کرد: ایشان با تمام وجود معتقد بودند حکمت، عظمت و قدرت مربوط به خداوند است.

پیوند معنویت و سیاست نخستین شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) است

وی با اشاره به شاخص‌های مکتب سیاسی امام راحل متذکر شد: پیوند معنویت و سیاست نخستین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که در مغرب زمین عالم سیاست و سیاستمداران بیش از ۳۰۰ سال است که با خدا نبرد می‌کنند، ادامه داد: امروز مغرب زمین برای حذف معنویت، خداخواهی و دین از زندگی اجتماعی خود تلاش می‌کند.

رئیسی با بیان این‌که ساختن سلاح‌های کشتار جمعی، تجاوز به حقوق مردم در کشورهای جهان، قتل و غارت مردم باید در پرتو گریز و کنار گذاشتن دین از عرصه زندگی است، یادآور شد: نتیجه این امر کشورگشایی‌ها و قتل و غارت‌هایی است که بشریت به آن گرفتار است.

وی ائمه دین را سیاستمدارترین افراد دانست و افزود: سیاست غیر از دروغ و جیب مردم را خالی کردن است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: سیاست تدبیر اداره منزل و جامعه است که باید براساس معنویت تنظیم شود.

رئیسی با بیان این‌که کسی نباید به نام عقلانیت ارزش‌های الهی را مورد حمله قرار دهد، اضافه کرد: دفاع از ارزش‌های دینی، ایستادگی، مقاومت، ‌دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی عین عقلانیت است.

نظر شما