شناسهٔ خبر: 55781 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

خدایی سوری در گفتگو با "نماینده" :

افرادی با ژست شبه روشنفکری در صدد ایجاد شبهه و انتخاب گزینشی از سیره امام (ره) هستند

سوری نماینده دلفان و سلسله گفت: تعدادی از افراد با ژست شبه روشن فکری در صدد ایجاد شبهه و انتخاب گزینشی از سیره رهبر کبیر انقلاب هستند.

«حجت الله خدایی سوری» در گفتگو با نماینده با اشاره به برخورد گزینشی و نگاه منفعت طلبانه برخی با مکتب امام «رحمت الله» اشاره داشت: نظرات امام (ره) نظراتی دینی و جهان شمول است. زمانی که ایشان اقدام به طرح مباحث خود نمودند، در دنیا انواع ایدئولوژی­­ها به شکل گسترده وجود داشت؛ کاپیتالیسم با آن عظمت یک طرف دنیا و کمونیسم یک طرف دیگر دنیا را تصاحب کرده بود و جایی برای اسلام باقی نمانده بود با این­ حال آن­ها نتوانستند اندیشه امام رحمت الله را تفسیر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر از چند گاهی این اتفاق می ­افتد که عده ­ای براساس منافع شخصی و گروهی خود اساس دین و احکام الهی را زیر سوال می­ برند و با فقر آگاهی از دین و اندیشه امام به انتخاب گزینشی و تفسیر غلط از سیره ایشان می ­پردازند.

وی اضافه کرد: این رویه همان طرز فکر اسلام آمریکایی است که با اسلام منهای جهاد و بی­ تفاوت نسبت به حرام و حلال مشکلی ندارد. در واقع این افراد دین را در جهت منافع دنیوی و مادی خود می ­پذیرند.

نماینده مردم لرستان در ادامه تأکید داشت: بعضی از شخصیت­های دینی در تاریخ و حتی در دوران انقلاب در طول زمان دچار انحراف شدند. از همین رو مقام معظم رهبری به دلیل پیش بینی این انحرافات توصیه مکرر بر مراقبه و بصیرت دارند و همچنین بارها در خصوص عرصه جنگ نرم طراحی شده توسط دشمنان هشدار می­ دهند.

وی در نهایت تصریح کرد: تعدادی از افراد با ژست شبه روشن فکری در صدد ایجاد شبهه و انتخاب گزینشی از سیره رهبر کبیر انقلاب هستند. در مدت ۳۵ سال پیروزی انقلاب تا به حال کسی در شرق و غرب عالم نتوانسته بر نظرات امام رحمت الله خللی ایجاد نماید. لذا با ایجاد شبهات خللی در سیره حضرت روح الله ایجاد نخواهد شد و نگرانی که وجود داردخسران شبهه افکنان است.

نظر شما