شناسهٔ خبر: 55597 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قربانی خبر داد

اعلام آمار مبتلایان به "کرونا" در جلسه مشترک کمیسیون بهداشت با وزیر

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت گفت: در این جلسه اعلام شد که در کل کشور ۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که یک نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

به گزارش نماینده؛ محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نشست اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت در خصوص شیوع ویروس جدید کرونا در کشور اظهار داشت: در نشستی که کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت در هفته گذشته داشت آقای قاضی‌زاده هاشمی گزارش مفصلی در خصوص درصد شیوع مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در کل کشور ۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که یک نفر از این افراد فوت کرده‌اند و وزارت بهداشت اشرافیت و تمرکز مناسبی در این موضوع داشته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: از آنجایی که در این مورد کار کارشناسی شده است و بیشترین راه ورود این ویروس از طریق زائران ما بوده است و امروز هم در عربستان ویروس کرونا شیوع دارد، وزارت بهداشت با هماهنگی سازمان حج و زیارت تیم مجرب کارآمدی را به عربستان اعزام کرده است و برای آموزش و اطلاع رسانی و تحت نظر قرار دادن تمام زائران ما در عربستان و کنترل آنها آمادگی دارد.

قربانی گفت: الان آنچه برای ما اهمیت دارد آموزش و بالا بردن سطح اطلاعات زائران است تا هزینه‌های ما را به مراتب کمتر کنند. هم‌اکنون تیمی از مجموعه وزارت بهداشت به عربستان اعزام شده است ضمن اینکه ما از مدیران کاروان‌ها درخواست می‌کنیم که اطلاعات لازم در مورد این ویروس را به زائران منتقل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای کمیسیون بهداشت در تیم وزارت بهداشت برای اعزام به عربستان حضور دارند؟ یادآور شد: هنوز چنین تصمیمی در کمیسیون گرفته نشده است، اما اگر نیاز باشد بحث نظارت را تقویت کنیم این کار انجام خواهد شد. ولی تا امروز این ضرورت احساس نشده است.

نظر شما