شناسهٔ خبر: 55568 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

احمدی‌نژاد اخیراً کمتر اسم مشایی را می‌آورد

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اظهار داشت: ارتباط خصوصی و خانوادگی مشایی با احمدی‌نژاد همچنان بر قرار است اما احتمال دارد آقای احمدی‌نژاد درخصوص مسائل سیاسی، از مشایی جدا شده باشد.

به گزارش نماینده به نقل از روز نو، "احمد خورشیدی" پدر داماد احمدی‌نژاد، با اشاره به اظهارات اخیر داوود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه برادرش، مشایی و بقایی را دور ریخته است، گفت: به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد اخیرا کمتر اسم آقای بقایی و مشایی را به زبان می‌آورد و خبرهایی مبنی بر اینکه دفتر آقای مشایی جدا شده و به دانشگاه ایرانیان رفته است، وجود دارد. من نشنیدم که دیگر بحثی در این خصوص وجود داشته باشد و فکر می‌کنم مسئله‌ای که آقای داود احمدی‌نژاد گفته، درست است.

وی درخصوص اینکه "آیا این امر ترفند جدید برای ورود احمدی‌نژاد به سیاست نیست؟" تصریح کرد: در حال حاضر آقای احمدی‌نژاد مانند هر فرد سیاسی دیگر می‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد و من هم فکر می‌کنم با توجه به اخباری که بعد از عید از گوشه و کنار به گوش می‌رسد این احتمال وجود دارد که ایشان به عنوان کاندیدا در دوره آینده ریاست جمهوری مطرح شود و با توجه به کامنت‌های سایت‌های خبری طرفدارهای جدی برای ورود وی به انتخابات وجود دارد. این در حالی است که پیش از این و در سال پایانی دولت دهم، 90 درصد کامنت‌ها علیه وی بود اما در حال حاضر 60-70 درصد موافق ایشان هستند.

پدر داماد احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "رئیس دولت نهم و دهم همچنان طرفدارانی دارد"، افزود: در زمانی که عملکرد دولت نهم و دهم را نقد می‌کردم هم گفتم که احمدی‌نژاد در روستاها و شهرهای کوچک طرفداران جدی دارد. طرفداران احمدی‌نژاد دو بخش هستند که یک قسمت اثباتی و بخش دیگر انکاری است. بخش اثباتی به این معناست که آقای احمدی‌نژاد طرفدارانی دارند و قشری از مردم طرفدار ایشان هستند و بخش انکاری‌اش عملکرد دولت آقای روحانی است که به احمدی‌نژاد در أی‌آوری کمک می‌کند.

خورشیدی در ادامه مطلب فوق ابراز عقیده کرد: راهی که دولت یازدهم در حال حاضر در پیش گرفته است به احمدی‌نژاد کمک می‌کند چراکه عملکرد دولت به گونه‌ای است که مردم را تشویق می‌کند تا خواستار دولتی غیر از دولت روحانی باشند. آقای زیباکلام که طرفدار دولت است نیز همین مورد را متذکر شده است که اگر دولت خواسته و مطالبات مردم را در مد نظر نگیرد در دوره بعد رأی نمی‌آورد. شبیه همین اتفاق در دولت آقای احمدی‌نژاد هم روی داد.

وی با بیان اینکه "مشایی در دانشگاه ایرانیان مشغول به کار است"، خاطرنشان کرد: آقای مشایی در حال حاضر در دانشگاه ایرانیان کار می‌کند اما ممکن است تغییراتی در رفتار وجود داشته باشد.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب در پاسخ به اینکه "چگونه ممکن است ارتباط میان احمدی‌نژاد و مشایی قطع شده باشد در صورتی که دانشگاه ایرانیان متعلق به احمدی‌نژاد است؟" تأکید کرد: این ارتباط وجود دارد البته اطلاعات داود احمدی‌نژاد باید دقیق‌تر باشد.

خورشیدی درخصوص اینکه "بالاخره جدایی احمدی‌نژاد و مشایی صورت گرفته یا خیر؟" اظهار داشت: اگر جدایی از حیث ارتباط خصوصی و خانوادگی باشد که خیر؛ اما اگر منظور ارتباط سیاسی باشد، بنده در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "در صورت ارتباط میان مشایی و احمدی‌نژاد احتمال رأی‌آوری وی در انتخابات وجود دارد؟"، ادامه داد: در حال حاضر حساسیت‌ها به دوره قبل در زمینه ارتباط مشایی و احمدی‌نژاد کاهش پیدا کرده است اما باید زمان بگذرد تا دید که چه اتفاقی می‌افتد. اما به نظر بنده اتفاقی که ممکن است بیفتد و بسیار تعیین‌کننده است در حوزه سیاست خارجی است و اگر در بحث مسائل هسته‌ای دولت به نتیجه نرسد این دولت با توجه به اینکه تمام حیاتش را با مسائل هسته‌ای گره زده است، لطمه سنگینی خواهد خورد.

پدر داماد احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دو جریان در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و اگر دولت کنونی در اجرای وعده‌های خود ناکام باشد جریان روبه‌روی آن یعنی احمدی‌نژاد به دولت دوازدهم نزدیک می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه "جریان انحرافی جدیدی در دولت به وجود آمده است"، مدعی شد: در حال حاضر جریان انحرافی جدید را باید تعریف کنیم که وجود هم دارد. در وزارت نفت اقداماتی که انجام می‌شود خلاف اقتصاد کشور و معیشت مردم است؛ در وزارت صنعت و معدن هم به همین شکل است رانت‌هایی که وجود دارد وافشا می شود نیز به همین دلیل است.

 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: در ابتدای دولت یازدهم آقای زنگنه اعلام کرد که بنزین داخلی پاک است اما یک دفعه سازمان محیط زیست و آقای زنگنه و برخی از معاونان وی برنامه‌ریزی کردند که بنزین ناپاک است و مشکلاتی دارد. همین امر موجب شده است که روزی 10 میلیون لیتر بنزین از خارج خرید کنند و در روزهای اخیر در مجلس هم مطرح است که زمینه یک رانت عظیمی در این خصوص در وزارت نفت فراهم شده است و بار دیگر آقای جونیور در قراردادهای نفتی حضور پیدا کردند و همان‌هایی که کرسنت را به وجود آوردند بار دیگر در پی اقداماتی این چنین هستند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب با طرح این دعوی که "اختلاس‌های جدیدی در حال وقوع است"، تأکید کرد: برخی از افرادی که در دولت هستند کارهای شخصی عظیمی دارند؛ برای مثال آقای نعمت‌زاده حداقل در 9 کارخانه پتروشیمی سهامدار اصلی است و آقای زنگنه هم همینطور، همه این افراد در رانت 650 یورویی گرفتار و اسمشان مطرح است؛ بنابراین نمی‌توان این امر را نادیده گرفت و دولت باید پاسخگوی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

 

نظر شما