شناسهٔ خبر: 55491 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مراکز مشاوره جوانان تخفیف ۵۰ در صدی می دهند

به گزارش نماینده به نقل از مهر ؛ دکتر گلزاری معاون وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از برنامه های هفته جوان را تخفیف های مراکز مشاوره ازدواج عنوان کرد و گفت: همزمان با آغاز هفته جوان هزینه های مراکز مشاوره ازدواج با ۵۰ درصد تخفیف از جوانان گرفته می شود. همچنین با همکاری سازمان محیط زیست بازدید از موزه های تنوع زیستی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، بازدید از کل موزه ها رایگان خواهد بود.

ضمن آن که در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است تخفیف ۸۰ درصدی بلیت سینماها به جوانان داده شود و در حقیقت جوانان تنها با پرداخت هزار تومان می توانند فیلم های گیشه را تماشا کنند. مابه التفاوت رقم هزینه بلیت سینماها که رقمی در حدود یک میلیارد تومان است توسط دو وزارتخانه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: در این هفته کمیته امداد اعلام کرده است که به ۵ هزار جوان تحت پوشش خود کمک هزینه ازدواج پرداخت می کند. مراکز ورزشی تحت پوشش بنیاد شهید نیز تخفیف های ویژه را به جوانان خواهد داد.

در ادامه این جلسه محمد حسنی رئیس ستاد برگزاری هفته جوان با تشریح برنامه های استانی گفت: در سطح استانها ۱۴۴۳ مورد برنامه طراحی و تدوین شده است که همزمان با آغاز هفته جوان این برنامه ها در سطح استانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره علی اکبر در سطح استانها برگزار خواهد شد گفت: علاوه بر آن برنامه هایی تحت عنوان تقدیر از جوانان برتر در موضوعات مختلف برگزار خواهد شد که ۱۱۲ برنامه از برنامه های استانی به تقدیر از جوانان اختصاص دارد. همچنین دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی های ویژه در موضوعات جوانان، همایش های موضوعی در حوزه جوانان، نشست با مسئولان، رونمایی و افتتاح پروژه، برگزاری کارگاه آموزشی، برگزاری جشنواره های زیست محیطی و فرهنگی، استفاده رایگان یا تخفیف از اماکن فرهنگی و هنری، ارایه تسهیلات ویژه جوانان، جلسات مشاوره درمان رایگان از دیگر برنامه های استان ها در هفته جوان است.

به گفته حسنی عمده برنامه های استانی با مشارکت سمن ها بوده چرا که سمن ها فعالیت های ویژه با کمترین هزینه را می توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری ۲۶ دستگاه، ۱۸۰ عنوان برنامه توسط دستگاه ها اعلام شده است که ۱۲۸ مورد آن به صورت سراسری و ملی است که از جمله آنها می توان به عضویت رایگان جوانان در کتابخانه های کشور، صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری با موضوع جوانان، برگزاری حوزه های آموزشی و تفریحی، بازدید از ابنیه تاریخی، برگزاری جشنواره علی اکبر سرباز جوان اشاره کرد.

در ادامه این نشست محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا وزارتخانه گزارش عملکرد از فعالیت های یک ساله خود را در حل مشکلات جوانان نمی دهد گفت: من فکر می کنم جوانان سه دسته هستند که از جمله آنها می توان به جوانان آسیب دیده اشاره کرد که ما برای آنها جشن بخشش را برگزار می کنیم ضمن آن که با ستاد دیه کشور همکاری های مشترکی را آغاز کرده که از بعد از هفته جوان، جوانانی که تنها به دلیل مقروض بودن در زندان هستند به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند ضمن آن که ما ۳۰ دستگاه را فعلا کرده ایم که دغدغه های جوانان را پیگیری کنیم و در هفته جوان قرار است اولین ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل شود.

آن چه که وظیفه ما است پیگیری است که ما در حال انجام آن هستیم. وی درباره دستورالعمل های جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: در حال آماده سازی دستورالعمل این جلسه هستیم اما به صورت ویژه قرار است دو سه لایحه به زمین مانده در حوزه جوانان در این جلسه رسیدگی شود که یکی از این لوایح ابلاغ و شفاف سازی دستگاه ها به امور جوانان است.

نظر شما