شناسهٔ خبر: 55193 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در نشست كميته فلسطين جنبش عدم تعهد

عراقچی از سياست‌های يكجانبه آمريكا درباره فلسطين انتقاد کرد

عراقچی معاون وزير امور خارجه در نشست كميته فلسطين جنبش عدم تعهد از مانع تراشي برخي از اعضاي شوراي امنيتبر سر راه عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل و سياست هاي يك جانبه آمريكا در ارتباط با مسئله فلسطين انتقاد كرد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، كميته فلسطين جنبش عدم تعهد طي نشستي به رياست سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين المللي وزرات امور خارجه  جمهوری اسلامي ايران در حاشيه هفدهمين نشست وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در الجزاير، آخرين تحولات مسئله فلسطين را مورد بررسي قرار داد.

در اين نشست رياض المالكي وزير خارجه فلسطين طي گزارشي آخرين  تحولات مربوط به مسئله فلسطين را به تفصيل تشريح كرد و از جمله توضيحاتي درباره بن بست جاري در مذاكرات با رژيم صهيونيستي و ادامه غصب زمينهاي مردم فلسطين و ديگر جنايات رژيم مذكور ارائه كرد.

در اين نشست همچنين عراقچي طي سخناني به پذيرفته شدن فلسطين به عنوان عضو ناظر سازمان ملل اشاره كرده و از آن به عنوان نخستين گام در جهت عضويت كامل فلسطين در اين سازمان و احياي كامل حاكميت مردم فلسطين بر سرزمين تاريخي شان ياد كرد.

در همين رابطه، وي از مانع تراشي برخي از اعضاي شوراي  امنيت بر سر راه عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل و نيز سياستهاي يكجانبه آمريكا در ارتباط با مسئله فلسطين انتقاد كرد.

عراقچي در ادامه با اشاره به اهميت موضوع فلسطين براي جمهوري اسلامي ايران و حمايت هميشگي مردم و دولت ايران از نبرد عادلانه مردم فلسطين، به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد نيز حمايت اين جنبش از مبارزات مردم فلسطين در جهت احقاق حقوق خود و مقابله با تهاجم و اشغالگري را مورد تاكيد قرار داد.

كميته فلسطين جنبش عدم تعهد داراي ۱۴ عضو (فلسطين، الجزاير، مصر، سنگال، آفريقاي جنوبي، زيمبابوه، زامبيا، مالزي، اندونزي، بنگلادش، هند، تانزانيا، كلمبيا و كوبا) است و بطور مستمر تحولات مسئله فلسطين و راههاي كمك به احقاق حقوق مردم آن كشور را پيگيري مي كند.

نظر شما