شناسهٔ خبر: 54756 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خادم مطرح کرد:

واکنش به قرارداد دو میلیاردی دایی!

امیررضا خادم معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه وزارت ورزش قصد ورود به رقم قراردادها را ندارند چه قرارداد دایی باشد و چه قلعه نویی، گفت: چیزی که برای وزارت ورزش اهمیت بالایی دارد شفاف بودن قرارداد هاست و انتظار داریم که نقل و انتقالات مالی باشگاه‌ها شفاف باشد.

به گزارش نماینده؛ امیررضا خادم در خصوص مباحثی که در مورد رقم قرارداد اعضای کادر فنی و بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس در رسانه ها مطرح شده، بویژه رقم قرارداد ۲.۱ میلیارد تومانی علی دایی به خبرنگار مهر گفت: ما در وزارت ورزش به رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها ورود نمی کنیم حال چه علی دایی باشد و چه امیر قلعه نویی و ... چون چیزی که برای وزارت ورزش و جوانان اهمیت بالایی دارد شفاف بودن قراردادهاست و انتظار داریم که نقل و انتقالات مالی باشگاه‌ها شفاف باشد.

وی در همین خصوص افزود: چیزی که مد نظر وزارت ورزش و جوانان است قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری حاضر در فوتبال است که مبنای ما برای تعیین میزان این سقف، چیزی است که توسط کار کارشناسی دوستان در سازمان لیگ حرفه ای فوتبال اعلام شده است. قطعا دوستان در سازمان لیگ راهکارهایی را نیز برای آنکه این قانون دور زده نشود در نظر گرفته اند به همین دلیل ما قصد ورود به میزان قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها را نداریم.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست مسئولان وزارت ورزش در دوره جدید از همان ابتدا تعدیل مالی قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها، بویژه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نبوده، تاکید کرد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که هزینه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از محل بخش خصوصی تامین می شود. ضمن اینکه طبق آنچه سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال تعریف کرده، اجازه داده نخواهد شد که این دو باشگاه بیش از سقف تعیین شده هزینه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی کنید ارقام اعلام شده برای سقف بودجه باشگاه‌ها نوعی بی عدالتی در خصوص باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، فولاد، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی باشد که اهداف بالاتری را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: شاید از دید یک فرد فوتبالی این موضوع درست باشد اما هزینه کرد بیش از این سقف زمانی معنا پیدا می‌کند که باشگاه‌ها خصوصی بوده یا توان درآمدزایی بالاتری نسبت به این اعداد و ارقام داشته باشند.

خادم عنوان کرد: زمانی باشگاه‌های ما می‌توانند بیش از سقف تعیین شده توسط سازمان لیگ هزینه کنند که خودشان مولد باشند، مانند آنچه که درحال حاضر در والیبال ما جریان دارد. چون اکثر هزینه های آنها از محل بخش خصوصی تامین می شود لذا در فصل نقل و انتقالات خود به دنبال ایجاد فضای نامتعارف نیستند.

وی در همین زمینه ادامه داد: در حال حاضر اکثر باشگاه‌های ما فقط از جیب دولت هزینه می‌کنند. هنوز صدا و سیما آنچه که حق فوتبال است را پرداخت نمی کند، چیزی که در فوتبال حرفه ای دنیا عرف است و همچنان مشکلات دیگری نیز در زمینه درآمدزایی باشگاهها وجود دارد که حل نشده اند و ... بنابراین باشگاه‌های ما نمی توانند مانند باشگاههای لیگ برتر انگلستان هرچقدر که می خواهند هزینه کنند. در چنین شرایطی سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری است که تعیین آن به متخصصین امر در سازمان لیگ فوتبال سپرده شد.

نظر شما