شناسهٔ خبر: 54669 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با تصاویر ضد فرهنگی کالا ها برخورد می شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با نظارت بر بازار و تصاویر تبلیغاتی بسته بندی ها با موارد غیرفرهنگی و غیرقانونی برخورد می کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ احسان اله حجتی درباره اشکالی که روی بسته بندی کالاها چاپ می شود ، گفت : این موضوع تابع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و کمیته ای بر ان نظارت می کند.

وی گفت: دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی صدور مجوز چاپ نیز بر این موضوع نظارت می کند و مفاهیم و شکل ها با قوانین مطابقت داده می شود. حجتی گفت : تولیدکننده ها برای چاپ تصاویر تبلیغاتی بسته بندی ها با هماهنگی دفتر چاپ ، باید از ما مجوز بگیرند ، ضمن اینکه نظارت های مختلف از طرف ما و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بر بسته بندی ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه مواردی وجود دارد که هیچ مجوزی دریافت نکرده است ، افزود : نمونه آن یکی از شرکتهای تولید بستنی است که تصاویر تبلیغاتی آن روی برخی محصولات ، مخالف عرف و قوانین است و هیچ مجوزی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : ما و اداره کل چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این قانون شکنی برخورد می کنیم. وی گفت: خیلی از تصاویر تبلیغاتی کالاها که می خواهد مجوز دریافت کند، برایند یک تفکر غربی است و سبک زندگی آنها را نشان می دهد که نمونه آن عروسک باربی است ، اما به آنها مجوز نمی دهیم.

حجتی افزود: با این حال کالاهایی که در سراسر کشور توزیع می شود کم نیست و نظارت بر آنها همکاری همه دستگاهها را می طلبد. 

نظر شما